Effie Awards 2023 open voor inzending

Amsterdam, 19 juni 2023 - Vanaf vandaag is het mogelijk om cases in te zenden voor de Effie Awards, wereldwijd de meest prestigieuze vakprijs voor de marketing- en reclamebranche. Bureaus en adverteerders die een buitengewoon resultaat hebben behaald dankzij de inzet van effectieve marketing- en communicatiestrategieën, worden uitgenodigd om hun cases in te dienen. De uiterste deadline voor het inzenden is op 26 augustus.

De Maatschappelijke Plus: erkenning voor maatschappelijke impact

Dit jaar introduceert de Effie Awards een nieuwe toevoeging binnen de bestaande categorieën: de Maatschappelijke Plus. De Maatschappelijke Plus is geen extra categorie, maar een aanvulling op de zeven categorieën. Volgens Effie-stuurgroeplid Hans Middelhoek, is de Maatschappelijke Plus een waardevolle uitbreiding van de Effie Awards. “Marketeers kunnen met hun creatieve denkkracht belangrijke oplossingen ontwikkelen voor de uitdagingen van de maatschappij. Als Effie willen we dat stimuleren en cases die hier aan bijdragen voor het voetlicht brengen om te inspireren en ervan te leren”. Met de toevoeging van de Maatschappelijke Plus wil de organisatie merken die een positieve rol spelen in duurzame en sociale ontwikkelingen belonen en erkennen.

Jaar vol vernieuwing, verjonging en verduurzaming 

Dit jaar vindt de uitreiking van de Effie Awards plaats in Circa Amsterdam, Nederlands eerste circulaire evenementenlocatie. De geodetische bolconstructie van Circa Amsterdam is volledig opgebouwd met hergebruikte materialen en dat geldt ook voor bijna de volledige inrichting. Naast de introductie van deze nieuwe locatie en de toevoeging van de Maatschappelijke Plus, heeft er ook vernieuwing plaatsgevonden in de jury van de Effie Awards. Zo is eerder bekendgemaakt dat er 15 nieuwe juryleden en 4 nieuwe juryvoorzitters zijn toegetreden. Daarnaast is het dit jaar voor het eerst dat juniors met maximaal vijf jaar werkervaring een ‘stageplek’ hebben gekregen aan een van de jurytafels. 

Indienen van cases

Inzenden voor de Effie Awards kan tot en met 26 augustus. Daarna gaan de vakjury's, bestaande uit vertegenwoordigers van zowel bureaus, adverteerders als onafhankelijke onderzoekers, de ingezonden cases beoordelen. Net als voorgaande jaren verloopt het indienen van een case volgens een speciaal kortingsbeleid voor vroege inzendingen. De eerste deadline voor deze korting is op 14 juli, gevolgd door een tweede deadline op 1 augustus. Na de selectie van de vakjury, zal de hoofdjury vervolgens de uiteindelijke winnaars van de Effie Awards bepalen. De bekendmaking en uitreiking van de awards zal plaatsvinden op 16 november 2023. De kaartverkoop voor de award show zal later dit jaar van start gaan.

Bezoek de website voor meer informatie over de Effie Awards en het indienen van cases.

Gerelateerde artikelen

IAB Tech Lab - Google's Privacy Sandbox Fit gap analysis

We hebben jouw input nodig!  IAB Tech Lab heeft deze week de fit gap-analyse gepubliceerd inzake Google Privacy Sandbox. Deze is momenteel beschikbaar voor openbaar commentaar. Je hebt tot 22 maart 2024 om jouw feedback en opmerkingen in te sturen naar [email protected]. Dit document richt zich voornamelijk op de beoordeling van fundamentele en veelvoorkomende dagelijkse gebruiksscenario's en de impliciete zakelijke impact. Specifiek concentreert het document zich op de analyse van de Protected Audience API (PAAPI) en Attribution Reporting API (ARA) en andere Privacy Sandbox-functies die worden gebruikt voor de volgende taken: - Beheer van doelgroepen voor het tonen van gepersonaliseerde advertenties.- Beheer van veilingen.- Meting van belangrijke statistieken zoals impressies, clicks en attribution.- Beheer van creatieve inhoud en advertentieweergave op pagina's.- Interoperabiliteit voor samenwerking tussen partners in de toeleveringsketen. We zijn benieuwd naar jouw inzichten en opmerkingen over deze aspecten. Jouw bijdrage kan een waardevolle impact hebben, dus aarzel niet om je gedachten te delen! Download 'Privacy Sandbox - Fit Gap Analysis for Digital Advertising' ** Official Pressrelease ** IAB Tech Lab Releases In-Depth Analysis of Google's Privacy Sandbox for Public Comment, Revealing Significant Challenges Report Unveils Operational, Transactional, and Commercial Concerns, Measurement Metrics Challenges, and Scaling Obstacles in Early Analysis NEW YORK, February 6, 2024 – Today, IAB Tech Lab, the global digital advertising technical standards-setting body, released a comprehensive analysis shedding light on the challenges associated with the industry's adoption of Google's Privacy Sandbox. The analysis, conducted by IAB Tech Lab’s Privacy Sandbox Taskforce, explores the implications of Google's plan to eliminate third-party cookie-based tracking from its Chrome browser while replacing it with the Privacy Sandbox. IAB Tech Lab is inviting industry stakeholders to participate in a 45-day period for public comments, which will remain open until March 22, 2024. "Embracing Google's Privacy Sandbox is a seismic shift in the advertising landscape, departing from the industry's trajectory over the past 25 years," said Anthony Katsur, CEO, IAB Tech Lab. "Our findings highlight that the industry isn't ready yet and identify multiple challenges to implementation due to limitations in accomplishing key advertising objectives. Chrome is focused on providing discrete components that support aspects of use cases, but which ultimately cannot be assembled into a whole that provides a viable business foundation." The analysis identified several key issues that underscore the challenges media companies, advertisers, and the broader industry face in adapting to the changes mandated by Privacy Sandbox. For instance: ●  Essential Event-Based Metrics: Essential event-based impression and click counting are only temporarily supported, later moving to aggregated reporting. Bid loss analysis is impossible, making revenue reconciliation and troubleshooting extremely difficult. ●  Brand Safety Concerns: The landscape introduces brand safety concerns, prompting advertisers to navigate potential threats to the integrity of their advertisements and ensuring alignment with desired contexts and values. ●  On-Browser Computing Implications: Google's implementation of an ad exchange and ad server within the Chrome browser necessitates significant re-tooling of the programmatic advertising ecosystem. This affects addressability, reporting mechanisms, ad rendering processes, bidding decisioning capabilities, and concerns around scaling the Privacy Sandbox as it ramps, challenging publishers and advertisers to innovate within these limitations. ●  Lack of Consideration for Commercial Requirements: With Chrome acting as an active participant in a financial transaction (the ad auction) and delivery of goods (serving the ad), it poses great concern if Privacy Sandbox neglects legal and business requirements. Failure to incorporate these considerations can result in legal penalties and loss of trust from customers and partners. Compiled by senior technical, operational, and data science leaders representing a diverse range of entities, including publishers, agencies, Supply-Side Platforms (SSPs), Demand-Side Platforms (DSPs), measurement companies, and other ad tech players across over 65 companies over 6 months, the analysis aims to foster a collective understanding within the industry, bringing together stakeholders to assess the functionality and implications of Google’s Privacy Sandbox. This evaluation focuses on the Chrome browser's Protected Audience APIs (PAAPI) but also touches on Topics, Private State Tokens, Attribution Reporting, and Fenced Frames to determine how they support foundational advertising use cases and provide guidance on their utilization for specific scenarios. “The Privacy Sandbox and its associated processes suffer from a lack of transparency for publishers. Its aim to replicate the efficacy of third-party cookies has not been realized. This shortfall undermines publishers’ capabilities to execute numerous vital advertising scenarios and support significant first-party use cases,” said Robert Blanck, General Manager Advertising & E-Commerce, Axel Springer. "The efforts of the IAB Tech Lab are greatly valued, as they gather industry expertise to scrutinize these shortcomings in this complex technical environment.” The analysis emphasizes that the changes mandated by Privacy Sandbox will require substantial development and infrastructure investment costs for both buy and sell-side technology companies. Additionally, operational, business, financial, and legal processes for brands, agencies, and media companies will need extensive reworking. As the industry grapples with this transformative shift, the report serves as a crucial resource for understanding the challenges and implications associated with Google's Privacy Sandbox. “The Tech Lab welcomes the Chrome team’s feedback on this analysis,” said Katsur. “We look forward to their clarification of the Task Force’s understanding of critical use cases and working with the industry to find solutions to the key issues we’ve surfaced.” Industry participants are encouraged to actively contribute feedback and insights during the 45-day public comment period. To review and comment on the full report, please visit HERE. About IAB Technology Laboratory Established in 2014, the IAB Technology Laboratory (Tech Lab) is a non-profit consortium that engages a member community globally to develop foundational technology and standards that enable growth and trust in the digital media ecosystem. Comprised of digital publishers, ad technology firms, agencies, marketers, and other member companies, IAB Tech Lab focuses on solutions for brand safety and ad fraud; identity, data, and consumer privacy; ad experiences and measurement; and programmatic effectiveness.

Lees verder

Aftellen tot de AMMA Nomination Week

Donderdag 15 februari, Amsterdam – De jaarlijkse zoektocht naar de meest innovatieve en impactvolle prestaties binnen de media-industrie is vanaf deze week in volle gang nu de inzendtermijn voor de Annual of Master in Media Awards (AMMA Awards) is verstreken. Met de sluiting van de inzendingsperiode op 9 februari, begint een cruciale fase: de beoordeling van de ingezonden cases door de deskundige AMMA-jury. 

Lees verder