Celebrate

Welkom op de themapagina celebrate van VIA, waar we onze branche en vakgenoten jaarlijks vieren. In de dynamische wereld van media, data, creatie en tech is het essentieel om stil te staan bij de talenten, successen en doorbraken die onze industrie vormgeven. Dat doen we met prestigieuze prijzen die de kracht van innovatie, strategie en effectieve resultaten benadrukken.

Op deze pagina nodigen we je uit om de successen te vieren die ons vak zo bijzonder maken. Ontdek de verhalen achter de winnende cases van de AMMA’s en de Effie’s, en laat je inspireren door de creativiteit en effectiviteit die onze industrie rijk is. Een gelegenheid om te leren van de besten, om aspiraties te verhogen, en om te streven naar het bereiken van je eigen topprestaties.

Agenda

Nieuws

Dit zijn de genomineerden voor de AMMA Awards 2024

Amsterdam, donderdag 28 maart 2024 – Vandaag werden de laatste genomineerden voor de AMMA Awards 2024 bekendgemaakt. Met een indrukwekkende lijst van 39 genomineerden verspreid over 13 categorieën, belooft de uitreiking op 16 mei in het iconische Koninklijk Theater Tuschinski een onvergetelijke viering van de media-industrie te worden: The Night of the Masters.   AMMA NOMINATION WEEK   Afgelopen week stond in het teken van de AMMA Nomination Week. Dit jaar met een vernieuwende aanpak in samenwerking met Brave Media, waarbij elke dag via video de genomineerden per domein werden onthuld. “Dit jaar willen we nog meer diepgang en inhoud in het programma brengen”, aldus Tjitske Maathuis, dit jaar verantwoordelijk voor de Nomination Week binnen de AMMA-commissie. “Na de bekendmaking van de genomineerden komen er binnenkort interviews online waarin we dieper ingaan op de cases van de genomineerden.  Met Tuschinski als eindbestemming van de AMMA Awards vonden we de nominatievideo’s een passende nieuwe manier van de onthulling van de genomineerden.” De video’s werden gepresenteerd door de juryvoorzitters en Hélène Hendriks, die op 16 mei ook de presentatie op zich zal nemen.  DE UITREIKING  De kaartverkoop voor de AMMA Awards is vandaag van start gegaan. Voor de 23e editie van de AMMA Awards is gekozen voor het thema The Night of the Masters, dresscode Gala / Black tie. Voorafgaand aan de uitreiking zijn er een beperkt aantal plekken beschikbaar voor het AMMA-diner bij Kitchen & Bar van Rijn. Na de uitreiking zullen de festiviteiten voortgezet worden tijdens de afterparty in Oliva aan het Rembrandtplein. Tickets zijn nu beschikbaar via de AMMA-website. Masters of Data BESTE PERFORMANCE DOOR MEDIA Bureau: EssenceMediacomAdverteerder: IKEACase: Significante omzetgroei bij IKEA door inzicht in de incrementele waarde van extra media-investeringen  Bureau: Publicis Groupe Adverteerder: Hewlett PackardCase: Hoe we met een intent based SEA strategie de omzet van HP printers fors lieten stijgen BESTE GEBRUIK VAN DATA & TECHNOLOGIE  Bureau: dentsu Adverteerder: GreenchoiceCase: Van Insights tot Impact: Hoe een gecombineerde aanpak van innovatieve datastrategieën resulteerde in Greenchoice’s succesverhaal. Bureau: Wavemaker Adverteerder: Hills Pet NutritionCase: Worlds first cross-media, cross DSP AI tool for Awareness impact optimalisation Bureau: Mindshare Adverteerder: NS InternationalCase: Reisrevolutie: Op het juiste spoor naar personalisatie bij NS International BESTE RESEARCH  Media-exploitant: SterCase: De Magie van Afleiding Organisatie: Nationaal Media OnderzoekCase: Het NMO Luisteronderzoek Masters of Impact BESTE INZET VAN EEN MEDIUM Media-exploitant: DPG MediaAdverteerder: Praxis     Case: Van spookhuis tot droomhuis: Hoe Praxis met lokale verhalen het domein verduurzaming claimtBureau: MindshareAdverteerder: UnileverCase: SheaMoisture #haartokBureau: InitiativeAdverteerder: VoedingscentrumCase: Het paard van Troje; met de schijf van vijf in de supermarkt Bureau: MindshareAdverteerder: KPNCase: TikTokTalkshow BESTE SMART IMPACT Bureau: InitiativeAdverteerder: Ministerie van justitie en veiligheidCase: Laat je niet interneppen Bureau: MegawattAdverteerder: Netflix   Case: Ferry Bouman is back!Bureau: Weber ShandwickAdverteerder: Mars Nederland (Pedigree)        Case: Pedigree Dogfishing BESTE MEDIA-INNOVATIE  Bureau: DPG MediaCase: Ad Manager, het duurzame self-service advertentieplatform van DPG Media Bureau: EssenceMediacomAdverteerder: Porsche NederlandCase: Elegance in Motion: How AI and Insights Captured the Hearts of Porsche Driven Females. Masters of Strategy BESTE CONTENT- EN ENGAGEMENTSTRATEGIE Bureau: MindshareAdverteerder: Zilveren KruisCase: Preventie huidkanker; “Wat je ook beweert, zorg dat je smeert!” Bureau: dentsu & BolAdverteerder: BolCase: Hoe bol blije koppies creëert met een magisch SinterklaasfeestBureau: Publicis GroupeAdverteerder: Het Nationaal Comité 4 en 5 meiCase: De Onvergetelijke 2 Minuten BESTE COLLABORATION  Bureau: EssenceMediacom bvAdverteerder: IKEACase: Ieder meubel verdient een tweede kans.’  (Green Friday: IKEA) Bureau: Wavemaker    Adverteerder: Perfetti Van MelleCase: Mentos Grote Prijs van Nederland. Een partnership waar muziek in zit!Media-exploitant: Talpa NetworkAdverteerder: INGCase: Ongelijke kansen: vrouwenvoetbal verdient meer BESTE MEDIASTRATEGIE  Bureau: dentsu & BolAdverteerder: BolCase: Hoe bol de Sinterklaasmagie op alle fronten versterkte Bureau: dentsuAdverteerder: HeinekenCase: Heineken’s omarming van Nederlandse gezelligheid  Bureau: InitiativeAdverteerder: Ministerie van DefensieCase: Defensie – Generatie D  Masters of Industry MEDIA-EXPLOITANT VAN HET JAAR DPG MediaGlobal Media & EntertainmentAhold Delhaize European Sourcing         Clear Channel BUREAU VAN HET JAAR  dentsuWavemakerMindshare ADVERTEERDER VAN HET JAAR  Adverteerder: HornbachBureau: Mediaplus                      Case: Hornbach: van retailmerk naar mediamerk Adverteerder: BolBureau: dentsu Case: Hoe bol met lef en focus de jongere doelgroep opnieuw aan zich heeft weten te binden Adverteerder: UnileverBureau: MindshareCase: Unilever zet de nieuwe standaard! YIM TALENT VAN HET JAAR  Nathan van GisbergenCS Digital Media Roos van Ginkeldentsu Jasper van LingenStudioM Jorn ZwetslootAhold Delhaize

Lees verder

Aftellen tot de AMMA Nomination Week

Donderdag 15 februari, Amsterdam – De jaarlijkse zoektocht naar de meest innovatieve en impactvolle prestaties binnen de media-industrie is vanaf deze week in volle gang nu de inzendtermijn voor de Annual of Master in Media Awards (AMMA Awards) is verstreken. Met de sluiting van de inzendingsperiode op 9 februari, begint een cruciale fase: de beoordeling van de ingezonden cases door de deskundige AMMA-jury. 

Lees verder

AMMA Awards 2024 open voor inzending

Woensdag 10 januari 2024, Amsterdam - Welk merk, media-exploitant of -bureau verdient er dit jaar een AMMA? Al 23 jaar zijn de Annual of Master in Media Awards (afgekort: AMMA Awards) dé mediaprijzen voor de beste campagnes, opvallendste concepten en grootste talenten. Deze week is de inzendmodule geopend. Ga naar de AMMA website voor meer informatie >>

Lees verder

Kennisbank

Genomineerden Programmatic Awards 2022 bekend!

Opnieuw heeft een groot aantal bedrijven zich aangemeld voor de Programmatic Awards. Onder leiding van juryvoorzitters Marianne Deenik, Kevin Donker en Marvin Vacquier Droop maakt de jury vandaag de genomineerde cases en talenten bekend. De genomineerden: Talent Campaign Manager- Michelle van der Andel - Merkle Nederland- Harry Homeyer - GroupM MediaCom- Sijmon Wals - AdcombiRising Star- Dolores Eggink - Dentsu Benelux- Femke Sougé - Merkle Nederland- Amber van Eersel - Greenhouse.MindshareSales Evangelist- Kirsten Imrie - Amazon Ads- Kevin Vriend - DPG Media B.V.- Mink Zwolsman - Global Media & Entertainment Campagne Most Effective Campaign- Merkle Nederland - Carglass- Greenhouse.Mindshare - Unilever- Greenhouse.Mediacom - ShellBranding/Awareness- GroupM.Wavemaker - Colgate- Abovo Maxlead - Basic Fit- Accenture Interactive - Zilveren KruisBest Digital Programmatic Omnichannel Strategy- Publicis Groupe - Nomad Foods (Iglo)- Merkle Nederland - Leen Bakker- Greenhouse.Wavemaker - Toyota Solution Innovative Format- GroupM.Wavemaker - Schoevers- GroupM.Wavemaker - ANWB- Accenture Song - ABN AMRO (Duurzaamheid Wonen Campagne)Tech & Measurement- DPG Media Datalab- GroupM.Wavemaker & MeMo2 - NTI- Greenhouse & DPG - Dela Stem op je favoriete talent! Nu de nominaties bekend zijn, heeft de programmatic industrie tot 16 juni de mogelijkheid om als publieksjury op te treden en een stem uit te brengen op de genomineerde talenten. Het resultaat van deze stemming telt mee voor 40% van het eindresultaat. Stemmen Tickets zijn nu te koop Op dinsdag 5 juli maken we bekend wie wie de welverdiende winnaars zijn van de Programmatic Awards 2022. De zomerse tijd van het jaar vraagt om een tropische bestemming. We spreiden onze vleugels en strijken voor deze editie neer in de Kanarie Club in Amsterdam. Wil je verzekerd zijn van een ticket? Wacht dan niet te lang. Tickets

Lees verder

De genomineerden voor de Friends of Search Awards 2022 zijn bekend

Amsterdam, 3 juni 2022 – De jury van de Friends of Search Awards is eruit! In the categorie Best SEO (Search Engine Optimization) gaan Kemkens, Libresse en Van Den Top voor de winst. Buitenhof Tuinmeubelen en Leen Bakker zijn genomineerd in de categorie Best SEA (search engine advertising). De uitreiking vind plaats tijdens de Nederlandse editie van searchcongres Friends of Search 2022 op 14 juni in de Kromhouthal in Amsterdam. Barry Adams (SEO juryvoorzitter): De SEO awards bevatten dit jaar wederom een hoog niveau van innovatie en creatief denken, toegepast op moeilijke uitdagingen in concurrerende markten. Het succes wat bereikt is in de ingestuurde cases laat zien dat de Nederlandse SEO industrie echt vooraan staat wat betreft de nieuwste technieken en tactische uitvoeringen. In een snel-veranderend Google-ecosysteem laten deze projecten zien dat continue innoveren nodig is om je doelen te bereiken. Frederick Vallaeys (SEA juryvoorzitter): Dit jaar laten de inzendingen een aantal geweldige manieren zien om PPC prestaties te optimaliseren in een uitdagend economisch klimaat. Waar de ene case is opgebouwd met innovatieve strategieën die machine learning combineren met de waarde van first-party data, nam een andere indrukwekkende groep inzendingen een andere invalshoek. Zij tonen aan dat het combineren van het volledige scala aan nieuwe Google-mogelijkheden met unieke bedrijfsgedreven automatiseringslagen kan leiden tot net zo schitterende resultaten. Beoordeling door internationale experts Bij de beoordeling van de inzendingen keek de jury naar hoe de cases zich onderscheiden in helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord datagebruik. De jury bestaat uit een internationaal team van onafhankelijke search-experts met naast Barry Adams: Kristina Azarenko (MarketingSyrup Digital), Purna Virji (LinkedIn), Kate Adams (Google), Frederick Valleys (Optmyzr), Marcus Tober (Searchmetrics) en Linda Hogenes (Coolblue). Over de Friends of Search Awards De Friends of Search Awards zijn een initiatief van brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland. De awards worden dit jaar voor de derde keer uitgereikt. De winnaars presenteren hun case op het podium van de Nederlandse editie (14 juni) van Friends of Search in de Kromhouthal in Amsterdam. Tickets voor zowel de Nederlandse als de Belgische editie zijn te koop via: https://friendsofsearch.com/

Lees verder