Taskforce Programmatic

De doelstelling van de taskforce Programmatic is om het programmatic eco-systeem volwassener en breder te maken.


Sabrina Schmidt

Taskforce voorzitter Programmatic

Sabrina is een expert uit de media industrie en heeft tijdens haar carrière op verschillende plekken binnen het advertising ecosysteem gewerkt. Vanaf 2013 heeft ze haar focus naar programmatic advertising en online ad tech verlegd. Met zowel sterke commerciële als technische competenties geeft ze betrouwbaar advies en uitgebreide training aan veel verschillende partners. Onder leiding van Sabrina is de missie van de taskforce programmatic de Nederlandse markt te informeren en op één lijn te brengen om de programmatische infrastructuur en al zijn functionaliteiten op de meest recente, effectieve en efficiënte manier te gebruiken.


Doelstellingen en thema's

De toekomst van media, marketing en advertising is data driven en programmatic is de katalysator hiervan. Als taskforce ontplooien wij activiteiten om te verbinden, te inspireren en te innoveren. Wij stimuleren markt groei en bevorderen transparantie. Dit waarborgen we door ieder jaar meerdere deliverables vast te stellen. Voor 2018 zijn deze:

  1. Release van ’10 Advertiser Transparancy Commandments’
  2. Markt update: Ads.txt binnen het Nederlandse landschap
  3. Event: Programmatic Awards
  4. Event: Dmexco Programmatic NL borrel
  5. Event: Programmatic Trends
  6. Event: Blockchain, het nieuwe business model in advertising?
  7. 10 Blogs over Programmatic (o.a. Programmatic audio, Supply Path Optimisation, Blockchain)
  8. Meerdere educatie dagen met de BVA (Quality en Programmatic Masterclass)
  9. Programmatic Adspend Study ism Deloitte
  10. Standaardisatie NL (taxonomy, ad sizes, bid requests)

Voor meer informatie kan je contact opnemen met: taskforce.programmatic@iab.nl

Thema’s

Innovatie: Stimuleren van de ontwikkelingen door ze te bespreken, cross functioneel tussen leden aan te pakken en innovaties een podium te geven.

Brands: Wij nodigen marketeers uit om actief deel te nemen aan de taskforce en zorgen voor kruisbestuiving met specialisten in de markt. Het effect kunnen we terugzien in een groeiend aantal brands in de taskforce en bij alle marketeers die we mogen verwelkomen in de educatie sessies met de BVA.

Educatie: Wij volgende de laatste trends, hebben een gigantisch portfolio aan kennis en delen die heel graag. Uit passie en om de markt beter te maken en te laten groeien. Dit doen we via events, blog posts en content-specials.

Events: Gedurende het jaar organiseren wij meerdere events. Afhankelijk van de trends en ontwikkelingen kiezen wij relevante onderwerpen. Soms specifiek (Blockchain), breed (Programmatic Award Show) en informeel (Dmexco Borrel).

Thema’s:

  • Creativiteit
  • Effectiviteit
  • Internet of Things
  • Mobile video
  • Data en targeting

Planning evenementen:

  • Bond van adverteerders – Q1
  • Breakfast sessie – Q1
  • Digital Marketing Live! round table sessions – Q2
  • Cannes mobile lions – Q2
  • Breakfast sessie – Q3
  • IAB congres – Q4
  • Afsluitende sessie – Q4

Taskforce Programmatic leden



Uitgelicht

Friends of Search


Deelname aan de taskforce

Als lid van IAB Nederland kun je actief deelnemen aan onze taskforces en zo jouw unieke visie geven op marketing innovatie.

IAB Nederland reguleert en verdedigt de belangen van de sector via standaarden & richtlijnen en gedragscodes.


Aanmelden voor de nieuwsbrief

Uitgaven digital advertising stijgen met 13% in eerste halfjaar 2017 Video en mobile advertising stuwen groei online advertentiemarkt Amsterdam.



Upcoming Programmatic Events

Momenteel heeft deze taskforce geen gerelateerde events.
Meld je aan voor de nieuwsbrief als je op de hoogte gehouden wilt worden van aankomende events.

Versturen