Taskforces
Taskforce Data & Techniek
De taskforce Data & Techniek is nieuw opgericht in 2018. De doelstellingen, thema's en het complete programma zullen hier snel volgen.
Doelstelling en thema's
De doelstelling van de taskforce Data en Techniek is beter te duiden welke ontwikkelingen relevant zijn voor het eco-systeem.
Visie Erik Klein Nagelvoort
Data en techniek zijn DE enablers voor adverteerders, bureaus en exploitanten. In mijn visie speelt data al jaren een integrale rol in organisaties. Echter, organisaties zijn niet tot onvoldoende in staat om het te vertalen naar insights (wat zie ik) en vervolgens strategieën (wat kan je er mee). Dat gaat veel breder dan marketing of advertising.
De kiem van de problematiek van digital transformation van veel bedrijven zit hem in dat nog vele roadblocks zijn te nemen, zoals het ontbreken van goede educatie, het silo denken in kanalen, het ontsluiten van data, het waarderen van data, hoe ga ik om met privacy, hoe vertaal ik data naar insights inclusief de kwaliteit en governance ervan. Mens, proces, data en technologie gaan daarbij hand in hand.
Als senior partner in PricewaterhouseCoopers adviseerde Erik veel bedrijven over de hele wereld op strategisch niveau. In 2010-2015 veranderde Erik zijn rol als angel en ondernemer in technologie-gerelateerde startups. Sinds 2015 is Erik toegetreden tot het marketingbureau Blue Field Agency. Hier gebruikt hij zijn ervaring en kennis om de effectiviteit van marketing gerelateerd aan de strategische- en bedrijfsdoelstellingen van zijn klanten te verbeteren. Erik studeerde af in toegepaste bedrijfsinformatica wat goed van pas komt met alle technologische ontwikkelingen. Daarnaast behaalde hij zijn MBA aan de University of Rochester (NY, VS) en Nijenrode Business University.
Doelstellingen
De taskforce Data & techniek wil graag duiden waar Marketing Automation aan bij draagt en wat de
implicaties hiervan zijn. Wij hebben daarbij de volgende deelvraagstukken benoemd die door individuele werkgroepen verder zullen worden onderzocht:
- Wat is de status van marketing automation in nederland?
- Wat kunnen we ermee?
- Wat betekent het voor de organisatie en het eco systeem?
- Welke randvoorwaarden zijn van belang?
- Welke cases uit de praktijk kennen we?
- Wat is de (economische) impact?
Data uitwisseling; Voorzitter Jhon van der Ceelen
Artificial Intelligence; Voorzitter Pieter van Geel
Toepasbaarheid van Marketing in organisatie; Voorzitter Sara Pfan
Impact van marketing automation (Economische Impact); Voorzitter: Ed Kassens
Cases; Voorzitter Lejo Duivenvoorde
Taskforce Data & Techniek leden
Uitgelicht

Deelname aan de taskforce
Als lid van IAB Nederland kun je actief deelnemen aan onze taskforces en zo jouw unieke visie geven op marketing innovatie.
IAB Nederland reguleert en verdedigt de belangen van de sector via standaarden & richtlijnen en gedragscodes.

Aanmelden voor de nieuwsbrief
Uitgaven digital advertising stijgen met 13% in eerste halfjaar 2017 Video en mobile advertising stuwen groei online advertentiemarkt Amsterdam.
Upcoming Data & Techniek Events