iab nederland banner

werkgroep privacy



Sponsoren van IAB. Nederland



Nieuws

IAB Nederland Podcast - TF. Programmatic - veranderende rollen door Programmatic

Het volwassen worden van de markt zorgt voor verschuiving en veranderingen van rollen binnen onze in...

donderdag 23 mei, 2019

Het vliegwieleffect van de Programmatic Awards

Nog maar drie weken voordat het grootste feest van de programmatic-advertising-industrie losbarst: d...

woensdag 22 mei, 2019

Reclamecode Social Media & Influencer Marketing vernieuwd

Geactualiseerde toelichting biedt praktische tips voor transparante reclame via social media platfor...

woensdag 15 mei, 2019



Kennisbank

IAB Nederland Podcast - TF. Programmatic - veranderende rollen door Programmatic

Het volwassen worden van de markt zorgt voor verschuiving en veranderingen van rollen binnen onze in...

donderdag 23 mei, 2019

Het vliegwieleffect van de Programmatic Awards

Nog maar drie weken voordat het grootste feest van de programmatic-advertising-industrie losbarst: d...

woensdag 22 mei, 2019

Reclamecode Social Media & Influencer Marketing vernieuwd

Geactualiseerde toelichting biedt praktische tips voor transparante reclame via social media platfor...

woensdag 15 mei, 2019



Aanmelden nieuwsbrief

Wil je altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je dan aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws



Publicaties

MKB blijft moeite houden met search automation

Gebrek aan technische kennis, beschikbare tools en geld zijn de belangrijkste redenen waarom middelg...

donderdag 28 maart, 2019

Whitepaper: Ad Fraud in digital advertising

Hoewel het niet mogelijk is om advertentiefraude in één keer volledig te elimineren, is het de pli...

donderdag 7 maart, 2019

IAB Nederland & DDMA report on search advertising 2018

Onderzoek toont aan: Search advertising blijft ongekend populairNederland koploper in het adopteren ...

donderdag 18 oktober, 2018



Privacy

IAB Europe stelt het AVG Transparency en Consent Framework versie 2.0 open voor commentaar

Vorige week donderdag, 25 april, kondigde onze collega's van IAB Europe, samen met het IAB Tech Lab,...

donderdag 2 mei, 2019

Interview digiday met G. Buttarelli over de AVG in media en advertising

Vorige week vrijdag publiceerde digiday een interview van met Giovanni Buttarelli, Europees Data Pro...

vrijdag 19 april, 2019

Jaarverslag AP: voor 2019 focus op data handel en direct marketing

Na de brief van minister Dekker heeft deze week de Autoriteit Persoonsgegevens haar jaarverslag gepu...

zaterdag 6 april, 2019



Taskforces

IAB Nederland Podcast - TF. Programmatic - veranderende rollen door Programmatic

Het volwassen worden van de markt zorgt voor verschuiving en veranderingen van rollen binnen onze in...

donderdag 23 mei, 2019

Het vliegwieleffect van de Programmatic Awards

Nog maar drie weken voordat het grootste feest van de programmatic-advertising-industrie losbarst: d...

woensdag 22 mei, 2019

MKB blijft moeite houden met search automation

Gebrek aan technische kennis, besc...

donderdag 28 maart, 2019