Eday Banner

werkgroep privacy



Sponsoren van IAB. Nederland



Nieuws

Europese Ad Spend Study: Search is booming!

Er is weer een Ad Spend Study uitgebracht over 'onze' media-uitgaven. En yep, online advertising gro...

donderdag 12 september, 2019

Terugblik How To Make It Work 2019

Een congres dat anders is dan alle anderen in de markt. Dat is de beste manier om How To Make It Wor...

donderdag 5 september, 2019

Otto van der Harst: “Op zoek naar een nieuwe balans en nieuwe businessmodellen”

De Stichting Reclame Code (SRC) is al ruim 50 jaar dé instantie op het gebied van zelfregulering va...

vrijdag 30 augustus, 2019



Kennisbank

Europese Ad Spend Study: Search is booming!

Er is weer een Ad Spend Study uitgebracht over 'onze' media-uitgaven. En yep, online advertising gro...

donderdag 12 september, 2019

Terugblik How To Make It Work 2019

Een congres dat anders is dan alle anderen in de markt. Dat is de beste manier om How To Make It Wor...

donderdag 5 september, 2019

Otto van der Harst: “Op zoek naar een nieuwe balans en nieuwe businessmodellen”

De Stichting Reclame Code (SRC) is al ruim 50 jaar dé instantie op het gebied van zelfregulering va...

vrijdag 30 augustus, 2019



Aanmelden nieuwsbrief

Wil je altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je dan aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws



Publicaties

2018 Online Ad Spend Study

Digitale reclame in Nederland blijft groter dan andere reclamevormen samen.Online Ad Spend Study too...

dinsdag 9 juli, 2019

MKB blijft moeite houden met search automation

Gebrek aan technische kennis, beschikbare tools en geld zijn de belangrijkste redenen waarom middelg...

donderdag 28 maart, 2019

Whitepaper: Ad Fraud in digital advertising

Hoewel het niet mogelijk is om advertentiefraude in één keer volledig te elimineren, is het de pli...

donderdag 7 maart, 2019



Privacy

Werkgroep Privacy ondersteunt concrete privacy-maatregelen Minister Dekker

Burgers krijgen vanuit de overheid meer kennis en hulpmiddelen aangereikt voor de bescherming van hu...

maandag 17 juni, 2019

Nog steeds verwarring over de mechanismen van de onlineadvertentie-industrie

Op 20 mei jongstleden diende Bits of Freedom een klacht in bij de Autoriteit Persoonsgegevens met de...

woensdag 29 mei, 2019

IAB Europe stelt het AVG Transparency en Consent Framework versie 2.0 open voor commentaar

Vorige week donderdag, 25 april, kondigde onze collega's van IAB Europe, samen met het IAB Tech Lab,...

donderdag 2 mei, 2019



Taskforces

Europese Ad Spend Study: Search is booming!

Er is weer een Ad Spend Study uitgebracht over 'onze' media-uitgaven. En yep, online advertising gro...

donderdag 12 september, 2019

Podcast IAB Nederland #Mobile - Voice

Tijdens de zomerperiode neemt Lucas Noordhoorn, taskforce voorzitter Mobile, je mee in de ontwikkeli...

dinsdag 23 juli, 2019

Na ads.txt nu ook app-ads.txt

Inmiddels is ads.txt, een initiatief van IAB Tech Lab dat is uitgerold in mei 2017, een breed gedrag...

dinsdag 16 juli, 2019