Website-creative-15

Terugblik DOOH event - 'A medium in motion'

Digital Out Of Home: waar staat de branche? Samen ...
Oustream_video

Outstream niet langer het zwarte schaap binnen video

Geruime tijd was outstream-video het zwarte schaap...
Search report

IAB Nederland & DDMA report on search advertising 2018

Onderzoek toont aan: Search advertising blijft ong...
IAB Report on Programmatic Advertising

Programmatic Advertising Study H1 2018

Totale programmatic ad spend groeit naar 292 miljo...
Programmatic media-inkoop

Meer regie op programmatic media-inkoop: 4 tips voor adverteerders

Auteur: Arjan Grootveld Vanuit de markt komen er s...
iab_PA18-054

Programmatic Awards Interview: Boaz Shkolnik, TMG.

Wat is het eerste wat in jou opkomt als je de...
Programmatic-Awards

Winnaars IAB Nederland Programmatic Awards 2018

​Met veel plezier en trots delen wij de winnaars v...
Dutch Search Awards

Inzending Dutch Search Awards 2018 open!

Inzending Dutch Search Awards 2018 vanaf vandaag o...
annie-spratt-96526-unsplash-1

Welkom op een vernieuwd www.iab.nl

Om als dé branchevereniging voor marketing innovat...
Europese

IAB Europe releases GDPR Transperency & Consent Framework

IAB Europe today released the draft technical specifications for its GDPR Transparency & Consent...
Wat is Ads.txt en waarom heeft iedereen het erover?

Wat is Ads.txt en waarom heeft iedereen het erover?

De eerste periode na de introductie van Ads.txt leek het er internationaal op dat de implementatie h...
Standaard-website-Afbeelding-IAB-Nederland-1

Het Nederlandse Search Onderzoek is van start gegaan

Het Nederlandse Search Onderzoek 2018 is vandaag van start gegaan. Het onderzoek wordt uitgevoerd do...
Search Marketing Thursday // 21 september 2017

Search Marketing Thursday // 21 september 2017

Download hier de presentatie: Download   Door technologische ontwikkelingen en automatisering e...
Search Marketing Thursday Presentaties // 8 juni 2017

Search Marketing Thursday Presentaties // 8 juni 2017

Op  donderdag 8 juni vond vanaf 16.00   een nieuwe editie van SMT plaats! Ditmaal op een nieuwe loca...
Checklist Transparantie Programmatic Advertising

Checklist Transparantie Programmatic Advertising

Programmatic advertising is dan nu wel volwassen, maar zoals we vorig jaar hebben kunnen zien aan de...
Presentaties Programmatic TV 10 mei 2017

Presentaties Programmatic TV 10 mei 2017

Programmatic TV was een samenwerking tussen de Taskforce Online Video en de Taskforce Programmatic.&...
Online Ad Spend Study 2016

Online Ad Spend Study 2016

Online advertentiemarkt in 2016 opnieuw explosief gegroeid   Amsterdam, 6 april 2017 – De onlin...
Dossier ePrivacy #1

Dossier ePrivacy #1

Cookies… ja dat zegt me wel wat. Metadata ook. e-privacy … een beetje.  Gegevensbescherming … ja, wa...
Ontbijtsessie Taskforce Content: Influencer Marketing, whats next?

Ontbijtsessie Taskforce Content: Influencer Marketing, whats next?

Vaak populairder dan een gemiddelde bn'er: supersterren op social media die met hun bereik en invloe...
IAB & DDMA REPORT ON  PAID SEARCH ADVERTISING 2015-2016

IAB & DDMA REPORT ON PAID SEARCH ADVERTISING 2015-2016

Amsterdam, 16 februari 2017 – Adverteerders uit de reis-, retail- en financiële sector hebben in 201...