Nieuwe standaarden IAB 2017

Nieuwe standaarden IAB 2017

The Interactive Advertising Bureau released a complete overhaul of the IAB Standard Ad Unit Portfoli...
Rapport Digital Marketing Innovation 2017

Rapport Digital Marketing Innovation 2017

Wat is de visie van de Nederlandse top van marketeers op het gebied van marketing en innovatie? Op w...
Verslag ALV 2017

Verslag ALV 2017

Op 19 januari organiseerde IAB Nederland haar Algemene Ledenvergadering. Deze werd verrijkt met de p...
Roadmap Taskforce Mobile 2017

Roadmap Taskforce Mobile 2017

Download de roadmap voor 2017 van de Taskforce Mobile.
How To Make it Work 2016

How To Make it Work 2016

Lees alles terug over DMI'16 event How to Make it Work:  https://iab.nl/digitale-marketing-inno...
Online Ad Spend Study H1 2016

Online Ad Spend Study H1 2016

Amsterdam, 21 september 2016 – Adblockers en zelfs de ANA-papers houden de groei van de digitale adv...
Headerbidding

Header Bidding

Header Bidding is op dit moment in Nederland een h...
Online video handboek

Online Video Handboek 2016

IAB Nederland publiceert Online Video Handboek 201...
Geen toestemming nodig voor detecteren van Ad-blocking!

Geen toestemming nodig voor detecteren van Ad-blocking!

In begin juli heeft Minister Kamp in antwoord op een Kamervraag bevestigd dat het detecteren van ad ...
Mobile search uitgaven nog nooit zo hoog

Mobile search uitgaven nog nooit zo hoog

PERSBERICHT Mobile search uitgaven nog nooit zo hoog Amsterdam, 30 juni 2016 – Zoekmachinemarketeers...

Adblock gebruik aanzienlijk afgenomen door bewustwordingscampagne

Door de bewustwordingscampagne ‘ Internet is niet gratis’ , een initiatief van IAB Nederland met med...
Branded Content Game; in zeven stappen je content plan op papier

Branded Content Game; in zeven stappen je content plan op papier

Branded content is hot! Vrijwel alle bedrijven, uitgevers, reclame- en mediabureaus houden zich bezi...
Programmatic trading groeit met 30% naar 187 miljoen euro

Programmatic trading groeit met 30% naar 187 miljoen euro

De totale Nederlandse programmatic trading markt is in 2015 met 30% gegroeid naar een omzet van 187 ...
Digitale advertentiemarkt in tien jaar vertienvoudigd naar 1,5 miljard euro

Digitale advertentiemarkt in tien jaar vertienvoudigd naar 1,5 miljard euro

De totale Nederlandse digitale advertentiemarkt is in 2015 gegroeid naar een omzet van 1,5 miljard e...
Online Ad Spend study 2015 Q3

Online Ad Spend study 2015 Q3

Online advertentiemarkt groeit 10% in derde kwartaal 2015 – Download het gehele rapport via de link ...
Onderzoek toont grootste irritaties bij internetadvertenties

Onderzoek toont grootste irritaties bij internetadvertenties

IAB Nederland publiceerde op 17 november het eerste onderzoeksrapport dat de sector volledig inzicht...
Datafeed Management Tools are here to stay, maar hoe kies je de juiste?

Datafeed Management Tools are here to stay, maar hoe kies je de juiste?

De IAB taskforce Search ziet het belang van datafeed marketing sterk groeien. Daarom vergeleek het v...
Online Ad Spend study 2015 H1

Online Ad Spend study 2015 H1

Online advertentiemarkt laat in de eerste helft van 2015 opnieuw groei zien – Download het gehele ra...
Mobile marketing monitor 2015

Mobile marketing monitor 2015

Dit is alweer de vierde editie van de jaarlijkse Mobile Marketing Monitor, het onderzoek naar het ge...
Programmatic display advertising-aandeel Europa stijgt naar 70,5%

Programmatic display advertising-aandeel Europa stijgt naar 70,5%

Tijdens dmexco 2015  heeft IAB Europe laten weten dat het totale programmatic display...
Nederland binnen Europa koploper in gebruik van mobiele display voor brandingdoeleinden

Nederland binnen Europa koploper in gebruik van mobiele display voor brandingdoeleinden

Nederland blijkt binnen Europa koploper in het gebruik van mobiele display voor brandingdoeleinden, ...