Geen toestemming nodig voor detecteren van Ad-blocking!

Geen toestemming nodig voor detecteren van Ad-blocking!

In begin juli heeft Minister Kamp in antwoord op een Kamervraag bevestigd dat het detecteren van ad ...
Mobile search uitgaven nog nooit zo hoog

Mobile search uitgaven nog nooit zo hoog

PERSBERICHT Mobile search uitgaven nog nooit zo hoog Amsterdam, 30 juni 2016 – Zoekmachinemarketeers...

Adblock gebruik aanzienlijk afgenomen door bewustwordingscampagne

Door de bewustwordingscampagne ‘ Internet is niet gratis’ , een initiatief van IAB Nederland met med...
Branded Content Game; in zeven stappen je content plan op papier

Branded Content Game; in zeven stappen je content plan op papier

Branded content is hot! Vrijwel alle bedrijven, uitgevers, reclame- en mediabureaus houden zich bezi...
Programmatic trading groeit met 30% naar 187 miljoen euro

Programmatic trading groeit met 30% naar 187 miljoen euro

De totale Nederlandse programmatic trading markt is in 2015 met 30% gegroeid naar een omzet van 187 ...
Digitale advertentiemarkt in tien jaar vertienvoudigd naar 1,5 miljard euro

Digitale advertentiemarkt in tien jaar vertienvoudigd naar 1,5 miljard euro

De totale Nederlandse digitale advertentiemarkt is in 2015 gegroeid naar een omzet van 1,5 miljard e...
Online Ad Spend study 2015 Q3

Online Ad Spend study 2015 Q3

Online advertentiemarkt groeit 10% in derde kwartaal 2015 – Download het gehele rapport via de link ...
Onderzoek toont grootste irritaties bij internetadvertenties

Onderzoek toont grootste irritaties bij internetadvertenties

IAB Nederland publiceerde op 17 november het eerste onderzoeksrapport dat de sector volledig inzicht...
Datafeed Management Tools are here to stay, maar hoe kies je de juiste?

Datafeed Management Tools are here to stay, maar hoe kies je de juiste?

De IAB taskforce Search ziet het belang van datafeed marketing sterk groeien. Daarom vergeleek het v...
Online Ad Spend study 2015 H1

Online Ad Spend study 2015 H1

Online advertentiemarkt laat in de eerste helft van 2015 opnieuw groei zien – Download het gehele ra...
Mobile marketing monitor 2015

Mobile marketing monitor 2015

Dit is alweer de vierde editie van de jaarlijkse Mobile Marketing Monitor, het onderzoek naar het ge...
Programmatic display advertising-aandeel Europa stijgt naar 70,5%

Programmatic display advertising-aandeel Europa stijgt naar 70,5%

Tijdens dmexco 2015  heeft IAB Europe laten weten dat het totale programmatic display...
Nederland binnen Europa koploper in gebruik van mobiele display voor brandingdoeleinden

Nederland binnen Europa koploper in gebruik van mobiele display voor brandingdoeleinden

Nederland blijkt binnen Europa koploper in het gebruik van mobiele display voor brandingdoeleinden, ...
Search Marketing Thursday 1 oktober

Search Marketing Thursday 1 oktober

Search Marketing Thursday is een kort seminar van circa twee uur, waarin de laatste cases, trends en...

Reactie IAB Nederland op artikel over adblockers

Op 8 september verscheen in diverse media een artikel over adblockers onder de kop " IAB overweegt r...
Is het einde van brancheorganisaties in zicht?

Is het einde van brancheorganisaties in zicht?

Na haar eerste blog over de grootste bedreigingen voor de online industrie  stelt Nathalie Peters in...
Europese

IAB Europe Webinar: Multi-Screen Behaviour and Media Planning

Op donderdag 8 september, om 15:00 uur  organiseert IAB Europe een webinar met het on...
Malvertisingupdate: ACM positief over IAB-initiatief voor malvertisingproblematiek

Malvertisingupdate: ACM positief over IAB-initiatief voor malvertisingproblematiek

Als branchevereniging is het onze taak om de sector te informeren over alle mogelijke bedreigingen e...
Uitgevers steeds vaker in ‘programmatic’

Uitgevers steeds vaker in ‘programmatic’

Uitgevers omarmen in toenemende mate het geprogrammeerd inkopen van advertenties, zo blijkt uit een ...
Europese

IAB Europe Webinar: Global Mobile Ad Revenue

Op donderdag  13 augustus, om 15:00 uur  geeft IAB Europe een webinar waarin de ...
Cookietoestemming verplicht bij gebruik Google advertentieproducten

Cookietoestemming verplicht bij gebruik Google advertentieproducten

Gebruikers van Google Adsense, DoubleClick for Publishers en DoubleClick Ad Exchange moeten voor ein...