IAB publiceert Handboek Online Video Advertising

Per maand worden er in Nederland zo’n 1 miljard online video’s bekeken. Daarmee loopt Nederland voor...

IAB Taskforce Social publiceert richtlijnen voor inzet social media expertise

Tegenwoordig weet iedereen wel ‘iets’ van social media. Maar wie is nu de echte expert? IAB Taskforc...

Netto bestedingen online video stijgen spectaculair

De Nederlander consumeert steeds vaker online video. Zo kijkt maar liefst 79% van alle Nederlanders ...

‘Re-spawning’ is illegale marketingpraktijk

‘Re-spawning’ ofwel het automatisch terugplaatsen van eerder verwijderde cookies is onacceptabel. Co...

Resultaten Mobile Advertising Nederland 2010

In de Westergasfabriek Amsterdam bezochten donderdag 2 september meer dan 180 deelnemers Mobile Adve...

IAB US - Guide to mobile applications

Ten things you absolutely have to know about mobile applications right now! Mobile applications are ...
Europese

IAB Europe - Whitepaper Online brand advertising

The Brand Advertising Committee of the Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) has releas...
IAB NL - Affiliate Marketing Monitor 2010

IAB NL - Affiliate Marketing Monitor 2010

De eerste editie van de Affiliate Marketing Monitor, een initiatief van de Taskforce Affiliate Marke...
Online Ad Spend study 2009

Online Ad Spend study 2009

AANDEEL ONLINE MEDIABESTEDINGEN 24% VAN TOTALE ADVERTENTIEMARKT De Europese online advertentiemarkt ...
Internetmarkt geeft alternatieven voor ‘wetsvoorstel cookies’

Internetmarkt geeft alternatieven voor ‘wetsvoorstel cookies’

De Nederlandse online advertentiemarkt vindt de voorgestelde ‘cookiewetgeving’ ( concept wetsvoorste...
IAB-statement wijziging Telecommunicatiewet i.v.m. regulering cookies

IAB-statement wijziging Telecommunicatiewet i.v.m. regulering cookies

Op 15 april 2010 is de consultatieversie uitgebracht van het wetsvoorstel tot wijziging van de Telec...
Dossier Zoekmachinemarketing 2009

Dossier Zoekmachinemarketing 2009

Het langverwachte dossier van de Task Force Search is nu te downloaden. Dit zoekmachine dossier is o...
Digital Video Ad Measurement Guidelines

Digital Video Ad Measurement Guidelines

In een voortdurende poging om de online advertentiecreatie en media inkoop communities efficiënter t...

IAB UK - Online Ad Spend study H1 2009

In the first half of 2009 internet advertising weathered the recession and grew by 4.6% to £1,752.1m...
IAB In-Game Advertising Measurement Guidelines

IAB In-Game Advertising Measurement Guidelines

Deze richtlijnen zijn bedoeld voor de dynamische in-game advertenties die verschijnen binnen games o...
Europese

IAB Europe - AdEx 2009

IAB Europa en PwC: online mediabestedingen in Nederland al 18% van totale mediabestedingen Normal 0 ...
Click Measurement Guidelines

Click Measurement Guidelines

Deze richtlijnen hebben als doel om het aantal procedures dat gebruikt wordt om kliks te meten te be...

Social Media Ad Metrics Definitions

Dit document specificeert standaard definities voor het meten van social media activiteiten. Gezien ...

IAB UK - Online ad spend up 17 per cent in 2008

Internet advertising continues to buck wider advertising industry trends, with spend rising 17% to £...

IAB US - Online Ad Spend 2008

The latest report on Internet advertising from the Interactive Advertising Bureau and Pricewaterhous...
Audience Reach Measuremen Guidelines

Audience Reach Measuremen Guidelines

De aanbevelingen in deze richtlijnen bevatten gedetailleerde definities voor het meten van bereik in...