Ad Verification Guidelines

Ad Verification Guidelines

Deze richtlijnen voor het uitvoeren van Ad Verification bestaan uit een lijst met methoden en prakti...
Tweede vragenronde Cookies

Tweede vragenronde Cookies

De Eerste Kamer heeft opnieuw schriftelijke vragen ingediend bij het Ministerie van Economische Zake...

Uiterste inleverdatum schriftelijke vragen Eerste Kamer

Naar aanleiding van de memorie van antwoord door het ministerie van EL&I is er besloten tot een ...
Update Privacy Dossier

Update Privacy Dossier

2011 heeft in het teken gestaan van de nieuwe Telecommunicatiewet en de rol van cookies daarin. Onde...

Memorie van antwoord op schriftelijke vragen Eerste Kamer door ministerie EL&I

Het ministerie heeft de vragen van de Eerste Kamer beantwoord. Een volledig overzicht van de antwoor...
Online video's 2011: Onderzoek naar het gebruik van online video’s

Online video's 2011: Onderzoek naar het gebruik van online video’s

Nederlanders kijken steeds vaker online video. Er wordt steeds meer gekeken via een laptop, tablet o...

Taskforce Social publiceert richtlijnen voor inzet social media expertise

Tegenwoordig weet iedereen wel ‘iets’ van social media. Maar wie is nu de echte expert? IAB Taskforc...

Cookie lobby: waar staan we nu?

De Eerste Kamer heeft op 13 september 2011 besloten de Telecommunicatiewet niet direct ter stemming ...
Ingediende Kamer vragen

Ingediende Kamer vragen

VVD, CDA, PvdA, D66, ChristenUnie en SGP hebben de minister kritische vragen gesteld over de Europes...
Social Media around the World: Country report Netherlands

Social Media around the World: Country report Netherlands

InSites Consulting voerde een onderzoek uit om het gedrag en attitude van sociale netwerken in kaart...

MAN 2011: mobile is de nieuwe money making machine

De markt voor mobiele apparaten en toepassingen maakt een ongekende groei door. Dat biedt voor adver...
Website-creative

IAB publiceert Handboek Mobile Advertising

De markt voor mobiele apparaten en toepassingen maakt een ongekende groei door. Dat biedt voor adver...
Europese

IAB Europe - Adex 2010 Report

The 5 th edition of the European Adex report upholds this study as the definitive guide to the Europ...

The world is mobile - IAB Insites

In opdracht van IAB Nederland deed Insites onderzoek naar online en mobiel gedrag en attitudes. Het ...
Online Adspend Study 2011 H1

Online Adspend Study 2011 H1

Digitale reclame groeit met dubbele cijfers Reclame op mobiel nog steeds in kinderschoenen – Downloa...

Digitale branche lanceert volg-me-niet-register

Vanaf dinsdag 30 augustus is het digitale volg-me-niet-register een feit. Hiermee zet de branche een...

IAB US - Affluent consumers in a digital world

Uit deze IAB US studie blijkt dat Amerikanen in de hoogste inkomenscategorieën (een groep die moeili...
IAB UK - Search for integration

IAB UK - Search for integration

This IAB UK report investigates search integration, the process of aligning search marketing activit...

Zelfregulering – Hoe word ik deelnemer?

Zelfregulering is belangrijk. Consumenten moeten beter geïnformeerd worden over het gebruik van cook...

Presentaties Update Online Privacy

6 juli vond de Update over Online Privacy plaats bij Sanoma Media in Hoofddorp. De opkomst was enorm...

De invloed van een Facebookcampagne op brand metrics van whiskybrand Glen Grant

Wat kan de inzet van social media betekenen voor je merk? Wat is bijvoorbeeld de invloed van een soc...