Einde surfgemak op internet door PVV voorstel: politiek gaat voorbij aan ‘Volg-me-niet register’

Einde surfgemak op internet door PVV voorstel: politiek gaat voorbij aan ‘Volg-me-niet register’

Met grote verbazing hebben ondergetekenden afgelopen woensdag 8 juni geluisterd naar het Tweede Kame...

Telecomwet neemt dramatische wending

Gisteren vond in de Tweede Kamer het debat plaats over de wijziging in de Telecomwet, waaronder het ...
Online Ad Spend study 2010

Online Ad Spend study 2010

Omzetverwachting van meer dan 1 miljard euro voor 2011. – Download het gehele rapport via de link on...
IAB NL - Affiliate Marketing Monitor 2011

IAB NL - Affiliate Marketing Monitor 2011

De IAB Taskforce Affiliate Marketing presenteerde vandaag de resultaten van de Affiliate Marketing M...

Gedragscode online reclame officieel overhandigd aan Tweede Kamer

De internetindustrie heeft haar gedragscode voor online reclame vandaag in een petitie officieel aan...

Hinderlijk volgen op internet aan banden gelegd

Internetbranche komt met regels voor cookies. De Europese online reclamesector presenteert vandaag h...

‘Veel mis met cookierapport TNO-IViR’

Branchepartijen BVA, DDMA, IAB, NUV en Thuiswinkel.org hebben grote kritiek op het door TNO en IViR ...
Minister geeft ruimte aan zelfregulering online advertentiemarkt

Minister geeft ruimte aan zelfregulering online advertentiemarkt

Er is een nieuwe stap gezet in de wetgeving rondom online privacy. De minister van Economische Zaken...

IAB NL - Hardnekkige ‘supercookies’ zijn gevaarlijke ontwikkeling

Het IAB neemt stelling tegen de zogenaamde ‘supercookies. Dit is een verzamelnaam die momenteel gebr...

Wijziging Telecommunicatiewet

De Nederlandse overheid werkt aan nieuwe wetgeving op dit gebied. Twee richtlijnen van de Europese U...

IAB publiceert Handboek Online Video Advertising

Per maand worden er in Nederland zo’n 1 miljard online video’s bekeken. Daarmee loopt Nederland voor...

IAB Taskforce Social publiceert richtlijnen voor inzet social media expertise

Tegenwoordig weet iedereen wel ‘iets’ van social media. Maar wie is nu de echte expert? IAB Taskforc...

Netto bestedingen online video stijgen spectaculair

De Nederlander consumeert steeds vaker online video. Zo kijkt maar liefst 79% van alle Nederlanders ...

‘Re-spawning’ is illegale marketingpraktijk

‘Re-spawning’ ofwel het automatisch terugplaatsen van eerder verwijderde cookies is onacceptabel. Co...

Resultaten Mobile Advertising Nederland 2010

In de Westergasfabriek Amsterdam bezochten donderdag 2 september meer dan 180 deelnemers Mobile Adve...

IAB US - Guide to mobile applications

Ten things you absolutely have to know about mobile applications right now! Mobile applications are ...
Europese

IAB Europe - Whitepaper Online brand advertising

The Brand Advertising Committee of the Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) has releas...
IAB NL - Affiliate Marketing Monitor 2010

IAB NL - Affiliate Marketing Monitor 2010

De eerste editie van de Affiliate Marketing Monitor, een initiatief van de Taskforce Affiliate Marke...
Online Ad Spend study 2009

Online Ad Spend study 2009

AANDEEL ONLINE MEDIABESTEDINGEN 24% VAN TOTALE ADVERTENTIEMARKT De Europese online advertentiemarkt ...
Internetmarkt geeft alternatieven voor ‘wetsvoorstel cookies’

Internetmarkt geeft alternatieven voor ‘wetsvoorstel cookies’

De Nederlandse online advertentiemarkt vindt de voorgestelde ‘cookiewetgeving’ ( concept wetsvoorste...
IAB-statement wijziging Telecommunicatiewet i.v.m. regulering cookies

IAB-statement wijziging Telecommunicatiewet i.v.m. regulering cookies

Op 15 april 2010 is de consultatieversie uitgebracht van het wetsvoorstel tot wijziging van de Telec...