IAB NL - Affiliate Marketing Monitor 2010

IAB NL - Affiliate Marketing Monitor 2010

De eerste editie van de Affiliate Marketing Monitor, een initiatief van de Taskforce Affiliate Marke...
Online Ad Spend study 2009

Online Ad Spend study 2009

AANDEEL ONLINE MEDIABESTEDINGEN 24% VAN TOTALE ADVERTENTIEMARKT De Europese online advertentiemarkt ...
Internetmarkt geeft alternatieven voor ‘wetsvoorstel cookies’

Internetmarkt geeft alternatieven voor ‘wetsvoorstel cookies’

De Nederlandse online advertentiemarkt vindt de voorgestelde ‘cookiewetgeving’ ( concept wetsvoorste...
IAB-statement wijziging Telecommunicatiewet i.v.m. regulering cookies

IAB-statement wijziging Telecommunicatiewet i.v.m. regulering cookies

Op 15 april 2010 is de consultatieversie uitgebracht van het wetsvoorstel tot wijziging van de Telec...
Dossier Zoekmachinemarketing 2009

Dossier Zoekmachinemarketing 2009

Het langverwachte dossier van de Task Force Search is nu te downloaden. Dit zoekmachine dossier is o...
Digital Video Ad Measurement Guidelines

Digital Video Ad Measurement Guidelines

In een voortdurende poging om de online advertentiecreatie en media inkoop communities efficiënter t...

IAB UK - Online Ad Spend study H1 2009

In the first half of 2009 internet advertising weathered the recession and grew by 4.6% to £1,752.1m...
IAB In-Game Advertising Measurement Guidelines

IAB In-Game Advertising Measurement Guidelines

Deze richtlijnen zijn bedoeld voor de dynamische in-game advertenties die verschijnen binnen games o...
Europese

IAB Europe - AdEx 2009

IAB Europa en PwC: online mediabestedingen in Nederland al 18% van totale mediabestedingen Normal 0 ...
Click Measurement Guidelines

Click Measurement Guidelines

Deze richtlijnen hebben als doel om het aantal procedures dat gebruikt wordt om kliks te meten te be...

Social Media Ad Metrics Definitions

Dit document specificeert standaard definities voor het meten van social media activiteiten. Gezien ...

IAB UK - Online ad spend up 17 per cent in 2008

Internet advertising continues to buck wider advertising industry trends, with spend rising 17% to £...

IAB US - Online Ad Spend 2008

The latest report on Internet advertising from the Interactive Advertising Bureau and Pricewaterhous...
Audience Reach Measuremen Guidelines

Audience Reach Measuremen Guidelines

De aanbevelingen in deze richtlijnen bevatten gedetailleerde definities voor het meten van bereik in...
IAB Taskforce Search lanceert Request for Proposal voor zoekmachinemarketing

IAB Taskforce Search lanceert Request for Proposal voor zoekmachinemarketing

De Taskforce Search, bestaande uit vertegenwoordigers van ongeveer 20 organisaties, heeft een verzoe...

Online Ad Spend study 2008 Q4

Vierde kwartaal 2008 goed voor € 44,5 miljoen aan online display advertising bestedingen. IAB Nederl...
Online Ad Spend study 2008 Q3

Online Ad Spend study 2008 Q3

Geregistreerde netto mediabestedingen in derde kwartaal 2008: € 38,8 miljoen IAB Nederland heeft sam...
IAB

In-Video Overlay Advertising

De IAB taskforce Online video advertising publiceert vandaag de eerste Nederlandse standaard voor In...

IAB US - Online Ad Spend H1 2008

The numbers from IAB and PricewaterhouseCoopers are in: The online segment is on track to hit $23 bi...

Online Ad Spend study 2008 Q2

IAB Nederland heeft samen met 20 internetexploitanten en Nielsen Media Research de netto mediabested...
Ad Campaign Measurement Process Guidelines

Ad Campaign Measurement Process Guidelines

Deze uitbreiding op de IAB Ad Campaign Measurement and Audit Guidelines en alle andere Impression Me...