Presentaties Update Online Privacy

6 juli vond de Update over Online Privacy plaats bij Sanoma Media in Hoofddorp. De opkomst was enorm...

De invloed van een Facebookcampagne op brand metrics van whiskybrand Glen Grant

Wat kan de inzet van social media betekenen voor je merk? Wat is bijvoorbeeld de invloed van een soc...

Kamer stemt voor ondubbelzinnige toestemming cookies: branche gaat door met volg-me-niet register

Vandaag stemde een meerderheid in de Tweede Kamer voor het amendement van PVV’er Jhim van Bemmel, da...

PVV amendement

In Juni stemde een meerderheid in de Tweede Kamer voor het amendement van PVV’er Jhim van Bemmel, da...

Ook Neelie Kroes waarschuwt voor doorgeslagen privacyregels

Eurocommissaris Neelie Kroes (Digitale Agenda) waarschuwt Nederland dat consumenten niet de dupe mog...

Het ene amendement is het andere niet: een korte update over de cookiewet

Vorige week heeft het plenaire debat over de implementatie van de telecom-richtlijn plaatsgevonden. ...
Einde surfgemak op internet door PVV voorstel: politiek gaat voorbij aan ‘Volg-me-niet register’

Einde surfgemak op internet door PVV voorstel: politiek gaat voorbij aan ‘Volg-me-niet register’

Met grote verbazing hebben ondergetekenden afgelopen woensdag 8 juni geluisterd naar het Tweede Kame...

Telecomwet neemt dramatische wending

Gisteren vond in de Tweede Kamer het debat plaats over de wijziging in de Telecomwet, waaronder het ...
Online Ad Spend study 2010

Online Ad Spend study 2010

Omzetverwachting van meer dan 1 miljard euro voor 2011. – Download het gehele rapport via de link on...
IAB NL - Affiliate Marketing Monitor 2011

IAB NL - Affiliate Marketing Monitor 2011

De IAB Taskforce Affiliate Marketing presenteerde vandaag de resultaten van de Affiliate Marketing M...

Gedragscode online reclame officieel overhandigd aan Tweede Kamer

De internetindustrie heeft haar gedragscode voor online reclame vandaag in een petitie officieel aan...

Hinderlijk volgen op internet aan banden gelegd

Internetbranche komt met regels voor cookies. De Europese online reclamesector presenteert vandaag h...

‘Veel mis met cookierapport TNO-IViR’

Branchepartijen BVA, DDMA, IAB, NUV en Thuiswinkel.org hebben grote kritiek op het door TNO en IViR ...
Minister geeft ruimte aan zelfregulering online advertentiemarkt

Minister geeft ruimte aan zelfregulering online advertentiemarkt

Er is een nieuwe stap gezet in de wetgeving rondom online privacy. De minister van Economische Zaken...

IAB NL - Hardnekkige ‘supercookies’ zijn gevaarlijke ontwikkeling

Het IAB neemt stelling tegen de zogenaamde ‘supercookies. Dit is een verzamelnaam die momenteel gebr...

Wijziging Telecommunicatiewet

De Nederlandse overheid werkt aan nieuwe wetgeving op dit gebied. Twee richtlijnen van de Europese U...

IAB publiceert Handboek Online Video Advertising

Per maand worden er in Nederland zo’n 1 miljard online video’s bekeken. Daarmee loopt Nederland voor...

IAB Taskforce Social publiceert richtlijnen voor inzet social media expertise

Tegenwoordig weet iedereen wel ‘iets’ van social media. Maar wie is nu de echte expert? IAB Taskforc...

Netto bestedingen online video stijgen spectaculair

De Nederlander consumeert steeds vaker online video. Zo kijkt maar liefst 79% van alle Nederlanders ...

‘Re-spawning’ is illegale marketingpraktijk

‘Re-spawning’ ofwel het automatisch terugplaatsen van eerder verwijderde cookies is onacceptabel. Co...

Resultaten Mobile Advertising Nederland 2010

In de Westergasfabriek Amsterdam bezochten donderdag 2 september meer dan 180 deelnemers Mobile Adve...