IAB US publiceert document over SafeFrames

IAB US publiceert document over SafeFrames

De Ad Technology Council van IAB U.S. heeft een document gepubliceerd over SafeFrame 1.0. SafeFrames...
Nieuwe mobile advertising standaarden van IAB Nederland

Nieuwe mobile advertising standaarden van IAB Nederland

Om het voor merken eenvoudiger te maken om mobile advertising in te zetten, presenteert de taskforce...
IAB US herziet richtlijnen voor meten mobiele advertenties

IAB US herziet richtlijnen voor meten mobiele advertenties

De markt voor mobile advertising groeit in lijn met de vraag van de consument. Daarom hebben de twee...
IAB US publiceert whitepaper over Data Management Platforms

IAB US publiceert whitepaper over Data Management Platforms

Big Data speelt een steeds grotere rol binnen de digitale marketing-branche. Daarom heeft IAB U.S. i...
Standards for Measuring Mobile Web Ads

Standards for Measuring Mobile Web Ads

Dit document bevat algemene richtlijnen over het meten van mobiele advertenties. Hoewel veel stukken...

Onderzoek economische omvang internetindustrie V.S.

In samenwerking met Harvard Business School heeft IAB U.S. onderzoek gedaan naar de Amerikaanse inte...
IAB komt met standaard cookieteksten

IAB komt met standaard cookieteksten

Op 5 juni jl. is de gewijzigde Telecommunicatiewet, inclusief de ‘Cookiebepaling’, in werking getred...
Onderzoek IAB US naar ecosysteem van social media

Onderzoek IAB US naar ecosysteem van social media

Het landschap van social media is allesbehalve constant, het lijkt alsof het ecosysteem dagelijks ve...
IAB Taskforce Search publiceert zoekmachinemarketing-dossier

IAB Taskforce Search publiceert zoekmachinemarketing-dossier

Uit onderzoek blijkt dat 84 procent van de Nederlanders dagelijks op internet zit. Het zoeken van in...
IAB US - Rising Stars significant hogere interactiewaarde

IAB US - Rising Stars significant hogere interactiewaarde

In minder dan acht maanden nadat de Rising Stars advertentieformaten zijn toegevoegd aan het nieuwe ...

80% van top 200 merken in Nederland heeft geen mobiele website

Uit onderzoek van de taskforce mobile van IAB in Nederland blijkt dat slechts 20% van de top 200 mer...

Bestedingen internetreclame V.S. eerste helft 2012 gestegen tot 17 miljard

In de Verenigde Staten zijn de bestedingen aan internetreclame in de eerste zes maanden van 2012 ges...

IAB Nederland brengt W3C top samen in Amsterdam om wereldwijde standaarden in privacy af te stemmen.

Woensdag 3 oktober vergadert het World Wide Web Consortium (W3C), bestaande uit zestig internetopini...
Digitale reclame groeit met dubbele cijfers

Digitale reclame groeit met dubbele cijfers

De Nederlandse digitale reclamemarkt behaalde in het eerste halfjaar van 2012 een netto omzet van 58...
IAB US - Mobiel internet lifesaver voor moeders

IAB US - Mobiel internet lifesaver voor moeders

Smartphone of niet, de back-to-school periode blijkt een stressvol moment voor moeders met kinderen....
IAB UK - Verblijftijd op website stijgt bij geschiktheid voor mobiel

IAB UK - Verblijftijd op website stijgt bij geschiktheid voor mobiel

Uit onderzoek van IAB UK blijkt dat de gemiddelde tijd die bezoekers op een website spenderen twee m...
Interactieve pre-roll scoort beter

Interactieve pre-roll scoort beter

Het toevoegen van interactieve elementen binnen online videocampagnes maakt kijkers nieuwsgieriger n...
De Olympische Spelen gaan mobiel: UK vs. US

De Olympische Spelen gaan mobiel: UK vs. US

Tijdens de Olympische Spelen volgden consumenten over de hele wereld de sportieve gebeurtenissen in ...
IAB US - Tablets & Smartphones genereren sterke Ad Engagement

IAB US - Tablets & Smartphones genereren sterke Ad Engagement

Ontvankelijkheid van reclame en mediaverbruik is afhankelijk van het apparaat, het tijdstip en de lo...
IAB US - Onderzoek over campagne attributie

IAB US - Onderzoek over campagne attributie

Campagne attributie,  het meten van de waarde van elk digitaal marketing contact dat heeft bijgedrag...
Voldoet u al aan de VAST/VPAID standaarden?

Voldoet u al aan de VAST/VPAID standaarden?

Vorige maand lanceerde IAB Nederland VAST & VPAID: dé nieuwe standaarden voor online video in Ne...