IAB US lanceert SafeFrame 1.0

IAB US lanceert SafeFrame 1.0

IAB US heeft deze week SafeFrame 1.0 gelanceerd, dit is een specificatie die een mechanisme hanteert...
Digitale advertising markt blijft groeien

Digitale advertising markt blijft groeien

Rotterdam, 21 maart 2013 – Ondanks het lagere consumentenvertrouwen en de huidige economische omstan...

Minister Kamp is voornemens de Cookiewet aan te passen

Minister Henk Kamp (Economische Zaken) is voornemens de Cookiewet voor analytische cookies aan te pa...

Motie PvdA en VVD over aanpassing cookiewet aangenomen

Hieronder vindt u het resultaat van de stemmingen over moties die zijn ingediend bij het VAO Digital...
Minister Kamp blijft bij standpunt om impliciete toestemming mogelijk te maken en analytische cookies uit te zonderen

Minister Kamp blijft bij standpunt om impliciete toestemming mogelijk te maken en analytische cookies uit te zonderen

Minister Henk Kamp (Economische Zaken) is, ondanks ingediende moties door SP en D66, voornemens de c...

Investeert u genoeg in digital advertising?

Brand marketeers zijn altijd bezig zoveel mogelijk uit het advertentie budget te halen, IAB US komt ...

De invloed van digital advertising op electronica-consumenten

Zeven van de tien electronica-consumenten worden beinvloed door digital advertising. De synergie tus...

1.5 Miljoen nieuwe banen door Europese internet economie

Business school Vlerick heeft namens IAB Europe onderzoek gedaan naar de Europese interneteconomie. ...
Doorbraak in zichtbaarheid Display Ads

Doorbraak in zichtbaarheid Display Ads

WebAds Interactive Advertising meldt een doorbraak in de zichtbaarheid van Display Ads waardoor adve...

Minister Kamp ziet mogelijkheden om impliciete toestemming mogelijk te maken en analytische cookies uit te zonderen

Minister Kamp van Economische Zaken vindt dat het geven van impliciete toestemming voor plaatsing va...
OPTA publiceert update FAQ over de cookiebepaling

OPTA publiceert update FAQ over de cookiebepaling

OPTA ontvangt regelmatig vragen van bedrijven en (overheids)instellingen over de cookiebepaling. De ...
TMT Predictions 2013

TMT Predictions 2013

Deloitte formuleert al jaren aan het begin van het jaar de wereldwijde TMT Predictions over de ontwi...
Naast liefde ook mobiel door de maag

Naast liefde ook mobiel door de maag

IAB US en Viggle hebben met de Super Bowl in het vooruitzicht onderzoek gedaan naar de rol van mobie...
IAB US en MMA ontwikkelen Mobile Creative Guidelines

IAB US en MMA ontwikkelen Mobile Creative Guidelines

Vanwege de aanhoudende groei in mobile en vele verzoeken van haar leden heeft IAB US samen met de Mo...
IAB US gebruik mobieltje voor marketeers crossmedia-goudmijn

IAB US gebruik mobieltje voor marketeers crossmedia-goudmijn

6 3% van de video’s bekeken op mobiele telefoons wordt thuis bekeken en niet ‘on the go’. Ruim een d...
IAB US publiceert whitepaper over Ad Engagement

IAB US publiceert whitepaper over Ad Engagement

IAB US heeft in samenwerking met Radar Research de whitepaper ‘Digital Ad Engagement: An Industry Ov...

Kennedy Van der Laan advocaten geven antwoord op prangende vragen over nieuw juridische regime

Volgt u het surfgedrag van internetgebruikers over meerdere websites door middel van tracking cookie...
Presentatie Brand Effect onderzoek

Presentatie Brand Effect onderzoek

Dinsdag presenteerde Joris van Heukelom de resultaten van IAB’s eerste Online Brand Effect onderzoek...

IAB UK - Resultaten Affiliate Advertiser Survey 2012

IAB U.K. heeft de Affiliate Advertiser Survey afgerond die zij jaarlijks doet in samenwerking met A4...

IAB U.S. komt met Site Tagging Best Practices handleiding

IAB U.S. heeft een ‘best practice’ handleiding uitgebracht voor Site Tagging. Site Tagging laat zich...