Programmatic-Awards

Winnaars IAB Nederland Programmatic Awards 2018

​Met veel plezier en trots delen wij de winnaars v...
Dutch Search Awards

Inzending Dutch Search Awards 2018 open!

Inzending Dutch Search Awards 2018 vanaf vandaag o...
annie-spratt-96526-unsplash-1

Welkom op een vernieuwd www.iab.nl

Om als dé branchevereniging voor marketing innovat...
IAB-Nederland-afbeelding-1440x480

E-mails over privacy: Spam of noodzaak?

Onder het mom van 'privacy' hebben in de afgelopen...
shutterstock_794205979

IAB Nederland Ledenkorting: ReadyGDPR

IAB Nederland biedt in samenwerking met ReadyGDPR....
Online ad Spend 2017

Online Ad Spend study 2017

Amsterdam, 12 april 2018 – De jaarlijkse Online Ad...
ALV Algemene Leden Vergadering 2018

NOTULEN ALV 2018

Datum: 14 maart 2018 Notulen:Ilja Dobbe Aanwezigen...
Europese

IAB Europe releases GDPR Transperency & Consent Framework

IAB Europe today released the draft technical specifications for its GDPR Transparency & Consent...
Wat is Ads.txt en waarom heeft iedereen het erover?

Wat is Ads.txt en waarom heeft iedereen het erover?

De eerste periode na de introductie van Ads.txt leek het er internationaal op dat de implementatie h...
Europese

IAB Europe Transparency & Consent Framework - Documentatie

IAB Europa heeft in november 2017 een nieuw Framework (Transparency and Consent) aangekondigd voor h...
Standaard-website-Afbeelding-IAB-Nederland-1

Het Nederlandse Search Onderzoek is van start gegaan

Het Nederlandse Search Onderzoek 2018 is vandaag van start gegaan. Het onderzoek wordt uitgevoerd do...
Privacy-GDPR-AVG-Standaard-website-Afbeelding-IAB-Nederland

Handleiding Algemene verordening gegevensbescherming

25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (‘Verordening’ of ‘AVG’) rechtstreeks van...
simon-abrams-286276-unsplash

Wat wordt de impact van blockchain op de digital advertisingindustrie?

(orginele bericht: https://www.emerce.nl/achtergrond/impact-blockchain-digitaladvertisingindust...
shutterstock_794205979

IAB Nederland, DLA Piper en BVA richten werkgroep Privacy op

Amsterdam, 20 december 2017 – IAB Nederland, DLA Piper en BVA bond van adverteerders hebben hun kenn...
IAB Nederland geeft duidelijk signaal af bij Artikel 29-werkgroep

IAB Nederland geeft duidelijk signaal af bij Artikel 29-werkgroep

Na een oproep van IAB Nederland en IAB Europa aan de sector om te reageren op de twee nieuwe concept...
Europese

IAB Europe presents industry consent mechanism for meeting challenges under the GDPR

  London, 28 November 2017  – IAB Europe today presented a new technical standard to suppo...
#HTMIW17

Presentaties HTMIW17

[purchase_link id="85057" style="" color="" text="Kopen"] hier de presentaties van: Jono Alders...
WP29 publiceert concept guidelines over profilering

WP29 publiceert concept guidelines over profilering

De verschillende nationale privacytoezichthouders van Europa, verenigd in de Artikel 29-werkgroep (“...
Online Ad Spend Study H1 2017

Online Ad Spend Study H1 2017

Uitgaven digital advertising stijgen met 13% in eerste halfjaar 2017 Video en mobile advertising stu...