40% van de advertenties in 2013 niet te zien

40% van de advertenties in 2013 niet te zien

Volgens PointRoll was in 2013 een totaal van 60,4% van de online advertenties zichtbaar. Dit is een ...
Aanmeldformulier breakfastsessie Mobile 21 april 2015

Aanmeldformulier breakfastsessie Mobile 21 april 2015

Dank je voor je interesse in de breakfastsessie Mobile van 21 april aanstaande. Helaas kan je je nie...
Ad-Spend

Online Ad Spend study 2013

Groei digitale marketing in Nederland met name veroorzaakt door internationale spelers – Download he...
Europese

IAB Europe introduceert nieuwe standaard bannerformaten

IAB Europa introduceert 'Brand Builders' - een bannerformatenpakket dat optimale mogelijkheden biedt...
Stemming van het Europees Parlement over het voorstel van gegevensbescherming is een gemiste kans

Stemming van het Europees Parlement over het voorstel van gegevensbescherming is een gemiste kans

Belangrijke verbeteringen nog steeds nodig in de voortzetting van de hervorming door de EU-instellin...
IAB US - Mobile Location Use Cases and Case Studies

IAB US - Mobile Location Use Cases and Case Studies

De opkomst van mobiele apparaten en technologieën geeft marketeers de mogelijkheid om dicht bij het ...
Update: wijziging cookiewet

Update: wijziging cookiewet

Op de site van de Raad van State is te lezen dat er een advies klaarligt, als reactie op de voorgest...
Europese

IAB Europe - Data Protection Handbook

De Data Protection & Privacy groep van DLA Piper heeft onlangs de 2014 editie van het Data Prote...
Bureaus tekenen nieuwe gedragscode IAB Taskforce Search

Bureaus tekenen nieuwe gedragscode IAB Taskforce Search

De 19 bedrijven die zijn aangesloten bij de IAB Taskforce Search hebben in goed overleg de vernieuwd...
IAB US - Digital Video Rising Star Ad Unit

IAB US - Digital Video Rising Star Ad Unit

IAB Digital Video Rising Stars: The Sizzle Reel IAB US heeft 5 innovatieve Digital Video Rising Star...
IAB US - Best Practices Data Stewardship

IAB US - Best Practices Data Stewardship

Aangezien de digitale industrie enorm is gegroeid en volwassener is geworden, zijn digitale uitgever...
Aanmeldformulier breakfastsessie privacy 24 februari 2015

Aanmeldformulier breakfastsessie privacy 24 februari 2015

Dank je voor je interesse in de breakfastsessie privacy van 24 februari aanstaande. Meld je hieronde...
IAB US - Best practices Traffic fraude

IAB US - Best practices Traffic fraude

Dit onderzoek van IAB US beschrijft en analyseert robotverkeer, oftewel bots. Deze 'bots' en andere ...
Onderzoek IAB UK naar gebruik connected devices

Onderzoek IAB UK naar gebruik connected devices

IAB UK heeft onderzoek gedaan naar de manier waarop de leeftijdsgroep 18 – 30 jaar ‘connected device...

Nathalie La Verge nieuwe directeur (a.i.) IAB Nederland

Per direct vervult Nathalie La Verge de rol van directeur (a.i.) IAB Nederland. Nathalie werkt reeds...
IAB UK - Performance Marketing Study

IAB UK - Performance Marketing Study

De tweede half jaarlijkse 'Online Performance Marketing study' (OPM) dat wordt uitgevoerd door PwC i...
Videostrip lanceert nieuw videoformaat

Videostrip lanceert nieuw videoformaat

Videostrip lanceert een nieuw videoformaat: de inarticle player. Deze nieuwe 'rising star' geeft uit...

De Nieuwjaarsborrel 2014: gelukkig hebben we de foto’s nog

We durven het na zo veel jaren wel te zeggen: de Nieuwjaarsborrel van Online Tuesday & IAB is ee...

Kevin Gibbons (BlueGlass) over contentmarketing, Google en SEO

Het afgelopen jaar hebben in Nederland veel bedrijven een start gemaakt met contentmarketing. Kevin ...

Koffiedik Kijken 2014

Afgelopen donderdag vond Koffiedik Kijken 2014 plaats in geheel nieuwe stijl. Bij IAA en Adformatie ...
IAB UK - Good Practice Principles

IAB UK - Good Practice Principles

De DTSG 'Digital Trading Standards Group', van IAB UK heeft de UK Good Practice Principles gepublice...