Taskforce-algemeen-2

IAB US - Online Ad Spend Q3 2013

Volgens het laatste Ad Spend rapport van IAB US en PwS US is de internet advertentie omzet in de US ...
IAB US - Advertising Playbook

IAB US - Advertising Playbook

Native advertising is een hot item binnen advertising geworden en om verder te groeien is uniformite...
IAB US - Best Practices Clickfraude

IAB US - Best Practices Clickfraude

'Clickfraude' bereikt kritische niveaus in het digital advertising ecosysteem. Dit is een illegale p...

IAB en DDMA zetten met Friends of Search een congres van internationale allure neer

De Taskforce Search van IAB  Nederland en de Commissie Search van DDMA organiseren op 20 februari 20...
Global Mobile Consumer Survey 2013

Global Mobile Consumer Survey 2013

Het bezit van mobile apparaten in Nederland ligt hoog. Nederlanders hebben gemiddeld 4,2 mobile devi...
IAB US - Whitepaper Programmatic everywhere

IAB US - Whitepaper Programmatic everywhere

IAB US heeft in samenwerking met Winterberry Group een whitepaper uitgebracht over hoe programmatic-...

Students Got Talent

Op 6 en 7 november vond de allereerste 24 uur van second screen wedstrijd plaats. Als site event van...
IAB US - Whitepaper Cookies on Mobile 101

IAB US - Whitepaper Cookies on Mobile 101

Mobile adverteren is essentieel voor merken en adverteerders om iedere dag miljoenen gebruikers van ...

IAB Nederland verwelkomt vijf nieuwe bestuursleden

Tijdens de afgelopen Algemene Ledenvergadering hebben de aanwezige IAB-leden ingestemd met toetredin...
IAB US - Whitepaper Mobile Discrepancies

IAB US - Whitepaper Mobile Discrepancies

Het Mobile Marketing Center of Excellence van IAB US heeft een nieuwe whitepaper uitgebracht 'Mobile...

Jonathan MacDonald: 'Mobile is publishing'

Jonathan MacDonald is een van de vier sprekers tijdens de Mobile Inspiration Conference , die Sanoma...
Taskforces-algemeen

IAB UK - Ad Spend study H1 2013

IAB UK heeft het Online Ad Spend rapport voor H1 2013 uitgebracht. In dit rapport zijn de online, mo...
Europese

IAB Europe reageert op nieuwe Verordening 'Data Protection'

IAB Europa heeft dinsdag 22 oktober jl.  gereageerd op de uitkomst van de stemming die 21 oktob...
Audience Reach Measurement Guidelines

Audience Reach Measurement Guidelines

IAB US heeft nieuwe 'Audience Reach Measurement Guidelines' gepubliceerd, die helpen bij het bepalen...

Advertentiebestedingen US stijgen met 18%

De online advertentiebestedingen in de Verenigde Staten bedroegen de eerste zes maanden van 2013 $20...
Digital Video Rising Star Ad Unit

Digital Video Rising Star Ad Unit

IAB US heeft een style guide uitgebracht met daarin vijf Rising Stars voor online video. De ‘IAB Dig...
IAB US publiceert 'Digital Simplified: Programmatic and Automation – The Publishers Perspective'

IAB US publiceert 'Digital Simplified: Programmatic and Automation – The Publishers Perspective'

Met het doel om waarde te creëren voor de gehele markt en de focus van advertising te sturen in de r...

Do Not Track-overleg hervat

Na het terugtrekken van de Digital Advertising Alliance (DAA) uit de Do-Not-Track gesprekken, hebben...
Ad-Spend

Online Ad Spend Study 2013 H1

Rotterdam, 20 september 2013 –  In het eerste halfjaar van 2013 zet de verwachte groei van mobi...

Digital Advertising Alliance trekt zich terug uit het Do-Not-Track overleg

De adverteerders verenigd in de DAA, de Digital Advertising Alliance in de US, trekken zich terug ui...

IAB US biedt digital marketing professionals certificaat

Met de opkomst van programmatic trading, is de digitale marketing industrie meer afhankelijk van gea...