Datafeed Management Tools are here to stay, maar hoe kies je de juiste?

Datafeed Management Tools are here to stay, maar hoe kies je de juiste?

De IAB taskforce Search ziet het belang van datafeed marketing sterk groeien. Daarom vergeleek het v...
Online Ad Spend study 2015 H1

Online Ad Spend study 2015 H1

Online advertentiemarkt laat in de eerste helft van 2015 opnieuw groei zien – Download het gehele ra...
Mobile marketing monitor 2015

Mobile marketing monitor 2015

Dit is alweer de vierde editie van de jaarlijkse Mobile Marketing Monitor, het onderzoek naar het ge...
Programmatic display advertising-aandeel Europa stijgt naar 70,5%

Programmatic display advertising-aandeel Europa stijgt naar 70,5%

Tijdens dmexco 2015  heeft IAB Europe laten weten dat het totale programmatic display...
Nederland binnen Europa koploper in gebruik van mobiele display voor brandingdoeleinden

Nederland binnen Europa koploper in gebruik van mobiele display voor brandingdoeleinden

Nederland blijkt binnen Europa koploper in het gebruik van mobiele display voor brandingdoeleinden, ...
Search Marketing Thursday 1 oktober

Search Marketing Thursday 1 oktober

Search Marketing Thursday is een kort seminar van circa twee uur, waarin de laatste cases, trends en...

Reactie IAB Nederland op artikel over adblockers

Op 8 september verscheen in diverse media een artikel over adblockers onder de kop " IAB overweegt r...
Is het einde van brancheorganisaties in zicht?

Is het einde van brancheorganisaties in zicht?

Na haar eerste blog over de grootste bedreigingen voor de online industrie  stelt Nathalie Peters in...
Europese

IAB Europe Webinar: Multi-Screen Behaviour and Media Planning

Op donderdag 8 september, om 15:00 uur  organiseert IAB Europe een webinar met het on...
Malvertisingupdate: ACM positief over IAB-initiatief voor malvertisingproblematiek

Malvertisingupdate: ACM positief over IAB-initiatief voor malvertisingproblematiek

Als branchevereniging is het onze taak om de sector te informeren over alle mogelijke bedreigingen e...
Uitgevers steeds vaker in ‘programmatic’

Uitgevers steeds vaker in ‘programmatic’

Uitgevers omarmen in toenemende mate het geprogrammeerd inkopen van advertenties, zo blijkt uit een ...
Europese

IAB Europe Webinar: Global Mobile Ad Revenue

Op donderdag  13 augustus, om 15:00 uur  geeft IAB Europe een webinar waarin de ...
Cookietoestemming verplicht bij gebruik Google advertentieproducten

Cookietoestemming verplicht bij gebruik Google advertentieproducten

Gebruikers van Google Adsense, DoubleClick for Publishers en DoubleClick Ad Exchange moeten voor ein...
Gevolgen digitalisering televisie kijken

Gevolgen digitalisering televisie kijken

In weerwil tot wat televisiemakers in Hilversum steeds verkondigen, zal de opmars van onlinediensten...
ACM wil boetes altijd openbaar maken

ACM wil boetes altijd openbaar maken

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft haar beleidsregels voor publicatie van besluiten vastge...
Uitnodiging IAB Connect-borrel: members only

Uitnodiging IAB Connect-borrel: members only

Al onze leden zijn op 12 augustus van harte welkom op de eerste IAB Connect-borrel. Deze begint bij ...
Ad-Spen_20180601-145611_1

Online Ad Spend study 2015 Q1

Met trots presenteren we de Ad Spend study Q1. Dit jaar voor het eerst inclusief social advertising....
Whitepaper MobileMarketing.nl: Mobile Trends in Travel & Retail

Whitepaper MobileMarketing.nl: Mobile Trends in Travel & Retail

In de afgelopen jaren heeft Mobile Marketing Nederland onderzoek gedaan naar de mindset va...

Vacature: Engagement Manager

Functie omschrijving De Engagement Manager bouwt en onderhoudt een sterke relatie met onze leden. Je...
Breakfastsessie privacy: data leakage

Breakfastsessie privacy: data leakage

Op 23 juni vond, op de zolder van De Bakkerswinkel, de derde breakfastsessie privacy plaats. Deze se...
IAB Nederland actief aan de slag met malvertising

IAB Nederland actief aan de slag met malvertising

Op 7 april en op 15 juni jongstleden signaleerde Fox-IT malvertising in de Nederlandse markt. Dit ge...