Privacy-2F-GDPR-2F-AVG-Standaard-website-Afbeelding-IAB-Nederland

Deloitte blog: ePrivacy 1/6

Privacy Update: Navigeren in het nieuwe privacy landschap Dit is de eerste blog in een reeks over he...
Dossier ePrivacy #1

Dossier ePrivacy #1

Cookies… ja dat zegt me wel wat. Metadata ook. e-privacy … een beetje.  Gegevensbescherming … ja, wa...
Ontbijtsessie Taskforce Content: Influencer Marketing, whats next?

Ontbijtsessie Taskforce Content: Influencer Marketing, whats next?

Vaak populairder dan een gemiddelde bn'er: supersterren op social media die met hun bereik en invloe...
IAB & DDMA REPORT ON  PAID SEARCH ADVERTISING 2015-2016

IAB & DDMA REPORT ON PAID SEARCH ADVERTISING 2015-2016

Amsterdam, 16 februari 2017 – Adverteerders uit de reis-, retail- en financiële sector hebben in 201...
115 weetjes over Social Media

115 weetjes over Social Media

Oorspronkelijke artikel door skilled.co/nl   : https://skilled.co/nl/bronnen/115-feiten-nog-wist-soc...
Nieuwe standaarden IAB 2017

Nieuwe standaarden IAB 2017

The Interactive Advertising Bureau released a complete overhaul of the IAB Standard Ad Unit Portfoli...
Rapport Digital Marketing Innovation 2017

Rapport Digital Marketing Innovation 2017

Wat is de visie van de Nederlandse top van marketeers op het gebied van marketing en innovatie? Op w...
Verslag ALV 2017

Verslag ALV 2017

Op 19 januari organiseerde IAB Nederland haar Algemene Ledenvergadering. Deze werd verrijkt met de p...
Roadmap Taskforce Mobile 2017

Roadmap Taskforce Mobile 2017

Download de roadmap voor 2017 van de Taskforce Mobile.
How To Make it Work 2016

How To Make it Work 2016

Lees alles terug over DMI'16 event How to Make it Work:  https://iab.nl/digitale-marketing-inno...
Online Ad Spend Study H1 2016

Online Ad Spend Study H1 2016

Amsterdam, 21 september 2016 – Adblockers en zelfs de ANA-papers houden de groei van de digitale adv...
Headerbidding

Header Bidding

Header Bidding is op dit moment in Nederland een h...
Online video handboek

Online Video Handboek 2016

IAB Nederland publiceert Online Video Handboek 201...
Geen toestemming nodig voor detecteren van Ad-blocking!

Geen toestemming nodig voor detecteren van Ad-blocking!

In begin juli heeft Minister Kamp in antwoord op een Kamervraag bevestigd dat het detecteren van ad ...
Mobile search uitgaven nog nooit zo hoog

Mobile search uitgaven nog nooit zo hoog

PERSBERICHT Mobile search uitgaven nog nooit zo hoog Amsterdam, 30 juni 2016 – Zoekmachinemarketeers...

Adblock gebruik aanzienlijk afgenomen door bewustwordingscampagne

Door de bewustwordingscampagne ‘ Internet is niet gratis’ , een initiatief van IAB Nederland met med...
Branded Content Game; in zeven stappen je content plan op papier

Branded Content Game; in zeven stappen je content plan op papier

Branded content is hot! Vrijwel alle bedrijven, uitgevers, reclame- en mediabureaus houden zich bezi...
Programmatic trading groeit met 30% naar 187 miljoen euro

Programmatic trading groeit met 30% naar 187 miljoen euro

De totale Nederlandse programmatic trading markt is in 2015 met 30% gegroeid naar een omzet van 187 ...
Digitale advertentiemarkt in tien jaar vertienvoudigd naar 1,5 miljard euro

Digitale advertentiemarkt in tien jaar vertienvoudigd naar 1,5 miljard euro

De totale Nederlandse digitale advertentiemarkt is in 2015 gegroeid naar een omzet van 1,5 miljard e...
Online Ad Spend study 2015 Q3

Online Ad Spend study 2015 Q3

Online advertentiemarkt groeit 10% in derde kwartaal 2015 – Download het gehele rapport via de link ...
Onderzoek toont grootste irritaties bij internetadvertenties

Onderzoek toont grootste irritaties bij internetadvertenties

IAB Nederland publiceerde op 17 november het eerste onderzoeksrapport dat de sector volledig inzicht...