Search Marketing Thursday -Winning cases Dutch Search Awards

donderdag 7 maart 2019, Google, Claude Debussylaan 34, 1082 MD Amsterdam

Registreer hier Zet in agenda

Op 7 maart organiseert de taskforce Search van IAB Nederland weer een Search Marketing Thursday met daarin enkele winnende cases van de Dutch Search Awards.

Programma
Inloop: 16.00 - start 16.15 - 18.00 uur

Donderdag 22 november 2018 vond de derde editie van de Dutch Search Awards plaats bij DeFabrique in Utrecht. Met 21 categorieën stond de avond in het teken van de awards en de winnaars. Aan een aantal daarvan hebben we gevraagd om tijdens deze Search Marketing Thursday hun case te presenteren.

Iedereen is welkom vanaf 16.00 bij Google in Amsterdam. Het inhoudelijke programma zal van start gaan om 16.15 en eindigt om 18.00 waarna er een borrel zal plaatsvinden.

Tijdens deze middagsessie zullen enkele winnaars hun cases presenteren. Wat zorgde ervoor dat het een winnende case was en wat zijn de learnings?

De line-up:

  • Tobias Vermeiren presenteert de case van Jumbo - Om de nieuwe PSV-Droomalbum actie van Jumbo te promoten, hebben we de Jumbo-PSV Dynamic Video Campaign gelanceerd. De dynamische interactieve videocampagne bestaat uit 5 hyper gesegmenteerde video’s die strategisch en volgordelijk over tijd uitgerold om de kijker op de juiste momenten van de juiste informatie te voorzien.
  • Reynder Bruyns en Vera Peters van iProspect zullen de Tele2 #hatersgonnalove case presenteren. Tele2 voelde zich als ‘fun rebel’ provider geroepen om iets te doen aan de groeiende haat activiteiten van mensen via social kanalen. Middels het thema #hatersgannalove heeft iProspect een campagne uitgewerkt die start met een liefdevolle kerstvideo waarin een Barry White-achtig type ons meeneemt in de wereld van ‘haters’. De Kerstvideo is getarget ingezet op de bekende sociale platformen, blogs, viral platformen en Dumpert.nl - spot-on voor deze doelgroep. Aanvullend zijn online nieuwssites en televisie ingezet om het bereik en zichtbaarheid van de boodschap te vergroten. Het resultaat was o.a. +25% uplift in positief sentiment ten opzichte van het merk Tele2.

Delen via

Sponsoren van IAB Nederland