Search Marketing Thursday

donderdag 12 september 2019, Reprise

Registreer hier Zet in agenda

Een succesvolle search campagne opzetten? Van idee tot complete uitwerking. Tijdens deze SMT nemen de sprekers je mee in hun succesvolle cases.

Datum: 12 september 2019 - inloop 15.30 - start 16.00 - 18.00 uur
Locatie: Reprise Digital Nederland

Sprekers

  • Gerben Wiering // Digital Marketing Manager & Product Owner at Freo
    Na meerdere jaren actief te zijn geweest als online marketeer aan bureauzijde, heeft Gerben dit jaar de overstap gemaakt naar Freo in de rol van Product Owner. In deze rol houdt Gerben zich bezig met het team Leadify. Dit team is zowel verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de website als voor het aantrekken van nieuwe leads via de digitale kanalen. Met zijn brede kijk op online marketing en zijn manier van aanpakken, weet hij de juiste mensen aan elkaar te verbinden en zo impact te maken binnen de digitale wereld.

    Case
    Digitaal en Freo gaan arm in arm. Al jaren willen ze de voorloper zijn binnen hun markt in hun digitale aanpak, én dit lukt! Benieuwd naar hun nieuwste ongelooflijk innovatieve idee? Smartbidding op basis van een voorspellend model. Klinkt vet? Dat is het ook. Freo kampt namelijk met het feit dat minder dan 20% van alle aanvragen die gedaan worden uiteindelijk een contract worden. Of terwijl, 80% (!) van alle aanvragen zijn waste, maar de eindstatus van een aanvraag is pas na 6 weken bekend. Hoe zorgen we ervoor dat we deze 20% gaan herkennen al vóórdat zij hun aanvraag doen? Simpel, het Google algoritme een klein duwtje in de rug geven. Tijdens deze 20 minuten durende sessie neemt Gerben, Product Owner bij Freo je mee in de totstandkoming van dit idee en de complete uitwerking hiervan. Ben je er bij?

  • Joël Lopulalan // SEA, YouTube advertising en Omnichannel Specialist bij Searchresult
    Ruim anderhalf jaar in dienst bij Searchresult als . Werkzaam op klanten als T-Mobile, Ben en Smallsteps. Waar hij begon als SEA'er is dat na verloop van tijd aangevuld met YouTube advertising werkzaamheden en uiteindelijk kanaal overstijgende werkzaamheden vanuit een Omnichannel gedachte. De learnings opgedaan vanuit deze disciplines past hij dagelijks toe bij zijn klanten, waardoor hij tot nieuwe ideeën en mogelijkheden komt.

    Case 
    Hoe regel je een dynamische wereld als kinderopvang met verschillende wachttijden voor diverse diensten per filiaal real-time in met behulp van Google My Business en Locatie Extensies. Dat is wat we met Smallsteps voor elkaar hebben gekregen door slim om te gaan met filtering op basis van Labels in Google My Business en deze te gebruiken in Google Ads Locatie Extensies. Dit is onder andere gecombineerd met radius targeting, Smart Bidding, In-Market Audiences om zo relevant mogelijk bereik te genereren.

  • Manon Struijs // SEA Specialist bij Greenhouse
    Ruim anderhalf jaar is Manon werkzaam als SEA Specialist bij Greenhouse. In deze rol is zij verantwoordelijk voor de gehele SEA-strategie en -uitvoering van meerdere, uiteenlopende klanten, zoals Nederlandse Loterij, Opel en Kruidvat. Door haar creativiteit te combineren met haar kennis op het gebied van scripts en automatisering tilt zij de resultaten van haar klanten iedere dag naar een hoger niveau.

    Case
    Hoe ga je als aanbieder van sportweddenschappen op een efficiënte manier om met meer dan 50.000 verschillende wedstrijden per jaar waar men op kan wedden, waarbij de bijbehorende quoteringen ook continu veranderen? Greenhouse heeft hiervoor een slimme, geheel geautomatiseerde campagne set-up ontwikkeld die het mogelijk maakt om voor al deze sportevenementen aanwezig te zijn binnen het zoeknetwerk – maar ook binnen andere kanalen – zonder tijdrovende handelingen uit te hoeven voeren. Benieuwd hoe we dat doen?

Let op: IAB Nederland hanteert een no-show fee* van € 50,-. Kosteloos annuleren kan tot 48 uur voor aanvang van het evenement. Een collega sturen in jouw plaats kan natuurlijk altijd.

Delen via

Sponsoren van IAB Nederland