IAB Nederland - Rightsourcing

dinsdag 19 november 2019, Hotel Jakarta

Registreer hier Zet in agenda

Let op: dit evenement is exclusief voor adverteerders

Op 19 november nemen we je mee in de ontwikkelingen rondom rightsourcing. De afgelopen periode is er veel gesproken en geschreven over insourcing van digitale marketingactiviteiten en kwam het onderwerp veelvuldig naar voren in de CMO-interviews van IAB Nederland in samenwerking met Deloitte.

Omdat enkel insourcen niet per se de juiste route is voor alle adverteerders en er ook veel verschillende vormen zijn, is de term “rightsourcing” in het leven geroepen. Onder rightsourcing verstaan we de werkzaamheden en verantwoordelijkheden daar beleggen waar ze optimaal tot hun recht komen.

Het insourcen van activiteiten is veelal, als eerste, van toepassing op digitale media. Uit een rapport van IAB Europe blijkt dat 38% van de adverteerders zijn Programmatic activiteiten in huis heeft gehaald. Tevens overweegt 52% om in de komende 12 maanden programmatic inkoop te insourcen. Kortom: een belangrijk en actueel onderwerp. Dit is dan ook de reden dat wij vanuit het IAB voor adverteerders een kennissessie organiseren.

Wat kun je verwachten?

Nathalie Peters, voorzitter IAB Nederland, zal de middag aftrappen met de highlights vanuit de CMO-interviews rondom het onderwerp rightsourcing. Vervolgens duiken we dieper in het onderwerp met Arjan Grootveld, IAB-taskforce programmatic, over de trends en ontwikkelingen. Tevens zal hij de verschillende scenario’s van sourcing toelichten. Daarna nemen verschillende adverteerders, waaronder Philips en VodafoneZiggo, je mee in hun journey met betrekking tot rightsourcing. Welke keuzes hebben zij gemaakt en waarom, wat ging er goed, waar hebben ze moeten bijsturen, waar staan ze nu en wat zijn de vervolgstappen?

Na de sessies is er de mogelijkheid om dieper in te gaan op de diverse varianten van rightsourcing en om alle prangende vragen te stellen aan de sprekers in de vorm van roundtables. Oftewel een unieke kans om samen met je collega’s een kijkje in de keuken te nemen van andere adverteerders op het gebied van sourcing.

Je bent welkom vanaf 15.00 uur bij Hotel Jakarta. Het inhoudelijke programma start om 15.30 en na afloop is er een gezellige borrel.

Programma

 15.00 - 15.30 uur  Inloop 
 15.30 - 15.40 uur  Nathalie Peters, voorzitter IAB Nederland 
 15.40 - 16.00 uur  Arjan Grootveld, tf. programmatic 
 16.00 - 16.30 uur  Edwin Driehuis, Philips 
 16.30 - 17.00 uur  Lars Krieg, VodafoneZiggo
 17.00 - 17.30 uur  Roundtables 

 

Ben je een adverteerder en wil je graag bij dit evenement aanwezig zijn? Stuur dan een mail naar info@iab.nl o.v.v. Rightsourcing evenement

Delen via

Sponsoren van IAB Nederland