Data Driven Commerce Event

donderdag 13 februari 2020, Van der Valk Hotel Utrecht

Registreer hier Zet in agenda

Data en personalisatie, een actueel en brandend thema. Dit komt allemaal voort uit misschien wel het grootste cliché dat we kennen: zet je klant centraal. Maar hey, zijn clichés er niet juist omdat ze zo waar zijn? Op basis van data kun je jouw klant steeds beter begrijpen. Vervolgens moet je die kennis toepassen. Want je moet geen inzichten vergaren óm het inzichten vergaren. De vraag is: wat ga je er vervolgens mee doen?

Je kunt op basis van de verkregen inzichten de e-mails die je verstuurt naar jouw (potentiële) klanten personaliseren of de content op je website aanpassen. Zo zal lang niet elke klant zitten te wachten op jouw algemene weekaanbieding, maar heeft hij bijvoorbeeld veel meer behoefte aan informatie over de nieuwste producten. Ook kun je op basis van data (bijvoorbeeld over gemiddeld koopgedrag) suggesties doen aan jouw klant. Je klant heeft bijvoorbeeld product A gekocht, dus vindt hij hoogstwaarschijnlijk product B ook interessant.

Deze kennis kun je niet alleen toepassen binnen je platform, maar binnen de gehele customer journey. Daarmee werken je insights platformoverstijgend. De centrale vraag van Data Driven Commerce 2020 is dan ook: hoe gebruik je de klantinzichten uit je data om je klant nóg beter van dienst te kunnen zijn en je conversie te verhogen?

Delen via

Sponsoren van IAB Nederland