Blockchain: het nieuwe business model in advertising?

donderdag 14 februari 2019, Pakhuis de Zwijger, Piet Heinkade 179, 1019 HC Amsterdam

Registreer hier Zet in agenda

Op 14 februari organiseren IAB Nederland en BVA bond van adverteerdes een otbijtsessie over blockchain. 

Programma:  
Inloop 08.30– start 09.00- 11.30

Vorig jaar was blockchain een hot topic maar sinds de cryptocurrency is ingestort is het bij velen van de radar verdwenen. Zonde want als innoverende marketeer zorg je ervoor dat je bent voorbereid op wat blockchain bij ons in de sector gaat betekenen. Daarom organiseren wij samen met BVA bond van adverteerders op 14 februari opnieuw een ochtendsessie over blockchain.

Iedereen is welkom vanaf 8.30 uur bij Pakhuis de Zwijger. Het inhoudelijke programma start om 09.00 en eindigt om 11.30 uur. 

Tijdens deze ochtendsessie gaan de sprekers dieper in op de ontwikkelingen van blockchain in het afgelopen jaar en bespreken ze de mogelijkheden voor onze markt. Vanuit verschillende disciplines binnen de branche belichten ze verschillende aspecten en word je dus goed geïnformeerd. Zal blockchain zorgen voor een nieuw business model in advertising? 

De line-up voor deze ochtend:

  • Jarno Stolk gaat in op wat blockchain is, wat het kan, waar we nu staan en hoe we deze technologie kunnen toepassen in de mediabranche voor nu en in de toekomst 
  • Kim Schneider zal dieper ingaan op wat smart contracts zijn, waarom we dat in de branche moeten gebruiken en geeft voorbeelden door middel van cases
  • Robert Overweg verteld over de reis van Make Media Great Again om gezamenlijk met lezers de kwaliteit van de media te verbeteren. Met een transparant systeem dat suggesties en opmerkingen uitvoerbaar maakt. NU.nl de best bezochte nieuwsdienst van Nederland, is de eerste partner!
  • Roel van Rijsewijk - Volgens hem is het huidige online marketing eco-systeem is stuk; toenemende zorgen rond privacy, het daaraan gerelateerde wantrouwen van de consument, dominantie van een tweetal amerikaanse tech-bedrijven in een onoverzichtelijke daisychain van allerlei platfomen die tussen de adverteerder en de publisher zitten die allemaal een deel van de waarde pakken maar niet zo heel veel toevoegen. En daar zou blockchain zomaar een oplossing voor kunnen zijn. Wat nou als we een advertentie netwerk bouwen waarin adverteerders, publishers en consumenten rechtstreeks aan elkaar worden verbonden zonder dat daar nog een derde partij tussen zit? Wat nou als rijke profielen gedistribueerd bewaard worden bij de consumenten zelf, cryptographisch beveiligd? En het nieuwe eco-systeem werkt met een programmeerbaar token en iedereen betaald wordt voor wat hij inbrengt? De technologie is er maar hoe krijgen we het voor elkaar? Een call to action voor de Nederlandse online marketing industry!

Het volledige programma:

08.30 - 09.00  Registratie en inloop gasten 
09.00 - 09.10 Yvonne de Jager interviewt Mervyn Brookson (BVA) 
09.10 - 09.35 Jarno Stolk (CEO/Founder BCHAIN Media)
09.35 - 10.00  Kim Schneider (Consultant Blockchain and Digital Transformation) 
10.00 - 10.25 Robert Overweg (Lead Concept & Innovation at Triple)
10.25 - 10.50 Roel van Rijsewijk (Senior Fellow Deloitte's Center for the Edge EMEA)
10.50 - 11.00  Afsluiting plenair programma 
11.00 - 11.30 Netwerk moment 

Delen via

Sponsoren van IAB Nederland