IAB Nederland SMT - Search Automation als MKB'er, hoe doe je dat?

donderdag 6 juni 2019, Creative Valley, Stationsplein 32, 3511 ED Utrecht

Registreer hier Zet in agenda

Wil je je biedingen automatiseren, maar weet je niet hoe? Wil jij weten hoe je gemakkelijk een Search campagne opzet met veel producten? Of wil je meer leren over attributie binnen jouw searchcampagnes? Dit is je kans om antwoord te krijgen op al je vragen! Kom naar de Search Marketing Thursday: Search automation als MKB’er, hoe doe je dat? van DDMA en IAB Nederland.

Datum: 6 juni - inloop 15.30 - start 16.00 - 18.00 uur 
Locatie: Artefact, Utrecht 

Sprekers

Barry Eichhorn
Barry is werkzaam bij SDIM als Advertising Consultant en Automation Specialist. Als Automation Specialist is het zijn doel om de ontwikkelingen en mogelijkheden die Automation biedt ook beschikbaar te maken voor het midden en onderkant van de markt (MKB). 

Tijdens de presentatie van Barry staat de Search Automation Whitepaper MKB centraal. Uit onderzoek blijkt dat veel MKB bedrijven en online marketeers moeite hebben met het toepassen van Automation binnen search campagnes. De Search Automation Whitepaper MKB geeft een gerichte en praktische kijk op het toepassen van Automation binnen search opgesplitst in de 5 onderstaande activiteiten. Elke activiteit zal tijdens de presentatie kort worden toegelicht.

  1. Campagnecreatie
  2. Bidmanagement
  3. Accounthygiëne en campagneoptimalisatie
  4. Attributie
  5. Rapportages en Dashboards

 Job Hilbers

Job is SEA consultant bij Artefact Benelux waarbinnen hij zich voornamelijk richt op Bid Management en Automation. Hij is van mening dat het doel van elke SEA consultant moet zijn om daar waar mogelijk waarde toe te voegen voor een klant. Dit is lastig gezien de vele dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse onderhoudswerkzaamheden die verricht moeten worden binnen SEA accounts. Om tijd vrij te maken voor het toevoegen van waarde richt hij zich op het automatiseren van repetitieve SEA werkzaamheden, waarbij tevens geprobeerd wordt het maximale uit een automatiseringsslag te halen.

Draagvlak creëren voor automatisering

In de SEA gemeenschap is er steeds meer aandacht voor het automatiseren van werkzaamheden, echter kan dit bij contactpersonen en de organisatie waarvoor je graag wilt automatiseren ontbreken. In deze presentatie zul je worden meegenomen in hoe je draagvlak kunt creëren bij je contactpersoon dan wel de organisatie voor het automatiseren van SEA werkzaamheden. 

Delen via

Sponsoren van IAB Nederland