Wij vieren 20 jaar IAB Nederland!

dinsdag 4 september 2018, Amsterdam

Registreer hier Zet in agenda

Dit jaar vieren we onze 20e verjaardag, en jullie zijn allemaal uitgenodigd! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het aller laatste nieuws rondom onze 20 jaar IAB Nederland activiteiten. 

Wat gaan we vieren?

We zijn jarig en willen terugkijken naar en vooral vooruitdenken op de meest inspirerende ontwikkelingen in de markt. Nu kun je denken: de meeste congressen bieden heel veel inspiratie. IAB Nederland vindt dat dit anders kan.
Het doel van onze verjaardag is om de bezoeker in staat te stellen om zich in 1 dagdeel bij te laten praten over de ontwikkelingen binnen de digitale marketing innovaties in Nederland (en daarbuiten). Met een hele praktische insteek. Wat kom je tegen bij een digitaal transformatie proces binnen je bedrijf? Wat zijn de do’s en de don’ts? Wat werkt, en ook: wat werkt niet? Met als doel om het vak naar een hoger niveau te tillen. Want succes komt voort uit de optelsom van visie en executie. Zo kunnen we digitale marketing innovatie verbeteren en door naar de volgende 20 jaar.

Save the date!

 Datum 4 september 2018
 Locatie DeLaMar Theater
 Tijd 13.00 - 18.00


Programma
 

De sprekers doen voorspellingen, laten praktijkcases zien of verkondigen een baanbrekende filosofie. Maar de essentie is dat het principe erachter óók uitgelegd wordt, dat zij het ook uitvoerbaar maken. Dit doen zij samen met vakgenoten vanuit de diverse disciplines: adverteerders, uitgevers, mediabureaus, technologiepartijen en creatieven. We eindigen de dag met een feestelijke borrel met ruimte om te netwerken. En daarmee maken we de vier IAB pilaren waar: INSPIRE, EDUCATE, REGULATE & CONNECT.

13.00 - 13.30 registration
13.30 - 13.45 introduction by Nathalie Peters (chairman IAB Netherlands)
13.45 - 13.50 introduction by Igor Beuker (moderator)
13.50 - 14.15 keynote by Nigel Gillbert (AppNexus)
14.15 - 14.40 keynote by Tom Peters (Fresh Food Ventures)
14.40 - 15.00 breake
15.00 - 15.25 keynote by Erik van Engelen (CMO)
15.25 - 15.45 keynote by Ashley Vinson (Facebook)
15.45 - 16.10 keynote by Roel van Rijsewijk (Deloitte)
16.10 - 16.30 conclusion by Igor Beuker (moderator)
16.30 - 18.00 drinks

Ben jij lid van IAB Nederland? Let dan op: wij hanteren een no-show fee* van € 50,- voor de gemaakte kosten voor gratis IAB Leden tickets.
*No-show fee: mocht je onverhoopt niet aanwezig kunnen zijn, annuleer dan je gratis ticket of stuur een e-mail naar info@iab.nl. Kosteloos annuleren kan tot 24 uur voor aanvang van het evenement. Hierna hanteren we een no-show fee van 50 euro. 

Een collega sturen in jouw plaats kan natuurlijk altijd. 

Sprekers

Tijdens onze verjaardag kijken we terug en vooral vooruit naar de toekomst van digitale marketing innovatie onder begeleiding van IAB Nederland veteraan Igor Beuker. We duiken in waarde van creatie met Ashley Vinson (Facebook), met Tom Peeters (Fresh Food Ventures) kijken we naar het succes en de leermomenten uit het opzetten van een startup en het samenstellen van een zeer divers team. Nigel Gilbert (AppNexus EMEA) neemt ons mee in de evolutie en toekomst van Programmatic en Roel van Rijsewijk (Deloitte) zal dieper ingaan op de ethische en morele kwesties binnen digitale marketing. Erik van Engelen zal als kers op de taart tijdens het CMO interview zijn frisse blik met ons delen over (digital) transformation. Wat betekent dit voor onze branche? Zijn we goed bezig? Tijdens het CMO interview zal Nathalie Peters hem hierover enkele prikkelende vragen stellen.

Igor Beuker  

Igor Beuker
Speaker | Publicist | Entrepreneur | Investor | Trendwatcher | Described by audiences as "Burning Man meets TED".

Igor is een energieke professionele communicator met een bewezen staat van dienst als keynote speaker en gastheer bij IAB Nederland. Hij is een onafhankelijke, deskundige stem over opkomende trends in marketing, media en innovatie. Igor staat veel op het podium, nooit hetzelfde gesprek twee keer. Op conferenties en Twitter is Igor vaak een trending topic als Math Man in een wereld van Mad Men. Ook dit jaar zal Igor het programma aan elkaar verbinen met zijn unieke, authentieke, gedurfde, charismatische en geestige persoonlijkheid.

Naast dat Igor de middag op zijn geheel eigen wijze zal modereren, sluit hij ook de middag af met een samenvatting van de middag, en laat als oud-bestuurslid zijn eigen unieke licht schijnen over 20 jaar IAB Nederland.

Spreker 20 jaar quote social 2  

Ashley Vinson
Creative Agency Partner at Facebook 

Ashley Vinson is, eenvoudig gezegd, een marketingnerd. Ze heeft het grootste deel van haar carriere besteed aan digitale marketing, maar is ook goed thuis in de wereld van niet-digitaal, en heeft meer dan 8 jaar gewerkt bij grote "ATL" creatieve bureaus die werken aan wereldwijde campagnes. Ashley begon haar c carriere bij kleine boutique creatieve bureaus, later werkzaam bij BBDO, DDB, TribalDDB, Twitter en nu Facebook.

Haar presentatie heeft de spannende titel: “Mastering the Thumb: Mobile advertising & moving it forward”. Mobiel is niet meer weg te denken, maar doen we het wel zo goed?

Nigel Gilbert  

 

Nigel Gilbert
Chief Market Strategist, AppNexus EMEA 

Met meer dan 20 jaar ervaring is Nigel een veteraan in de digitale industrie. Hij fungeert momenteel als Chief Market Strategist voor EMEA AppNexus. Voorafgaand aan AppNexus was hij hoofd van Orange Ad Market (UK & FR) voor France Telecom. Waar hij verantwoordelijk was voor alle commerciele activiteiten en de real-time bieding (RTB) exchange. Nigel starte bij France Telecom na de overname van Unanimis in 2009, een bedrijf dat hij in 2001 mede-oprichtte. Unanimis was het eerste en grootste netwerk voor digitale uitgevers in het Verenigd Koninkrijk. Als commercieel directeur richtte Nigel commerciele operaties op voor onder andere eBay, BBC , Channel 5, en de London Stock Exchange. 

Veel van onze leden zijn in meer of mindere mate bezig met Programmatic. Nigel zal ons meenemen in de evolutie van Programmatic. Hoe heeft Programmatic zich de afgelopen '20 jaar' ontwikkeld. En wat kunnen we de komende jaren verwachten.

Roel van Rijsewijk  

 

Roel van Rijsewijk
Senior Fellow Deloitte's Center for the Edge EMEA 

Roel van Rijsewijk is zelfbenoemd ‘New Age Digital Anarchist’ en Director bij Deloitte. Hij heeft bijna 20 jaar jaar ervaring in risico management bij mediabedrijven waar de voortgang sterk beïnvloed wordt door technologie. Hij is ook Senior Fellow bij Deloitte’s Centre for the Edge, het onderzoekscentrum dat Deloitte heeft opgezet om senior executives inzicht te geven in de opkomende mogelijkheden en bedreigingen op het snijvlak van business en technologie. Roel’s specialiteiten zijn: Cyber Security, Online Privacy, Digital Information Ethics, Risico en Vertrouwen in een Digitale Wereld.

 Roel zal dieper ingaan op de ethische en morele kwesties binnen digitale marketing

Tom Peeters  

Tom Peeters
Co-Founder at Fresh Food Ventures

Tom is een gedreven internationale ondernemer en teamleider die zich focust op "iets te bouwen dat er toe doet". Tom is mede-oprichter van FFV, waarbij hij een waanzinnig team van 20+ heeft samengesteld en dat binnen enkele maanden! Hij was mede-oprichter en managing director van Westwing, een e-commercebedrijf dat inspirerende thuis- en woonproducten online verkoopt. Voorafgaand aan Westwing werkte Tom in Londen en Amsterdam in investment banking en was hij mede-oprichter van de Restaurantweek.

Vanuit zijn ervaring zal Tom zijn licht laten schijnen op innovatieve (creatieve) start-ups en teamsamenstellingen van de toekomst. En waarom dit zo belangrijk is bij digitale transformatie processen.

Erik van Engelen  

Erik van Engelen

Sinds 2 jaar onderzoekt IAB Nederland wat de CMO van nu bezig houdt, of liever gezegd wakker houdt. Erik van Engelen was jarenlang verantwoordelijk voor Eneco's consumentendivisie. Hij vindt het tijd voor een nieuwe uitdaging. Op ons verjaardagsfeest deelt Erik met ons zijn frisse blik over (digital) transformation. Wat betekent dit voor onze branche? Zijn we goed bezig? Tijdens het CMO interview zal Nathalie Peters hem hierover enkele prikkelende vragen stellen.

Wat zeggen onze adviesraadsleden over IAB Nederland in de afgelopen 20 jaar? 

 Willem - Albert Bol, Creative Director, Persgroep Nederland     Jacqueline Smit, Founder, Rockport Ink
   
     
Bert Kamp, Mediastrateeg, Rabobank    Brian Hirman, Goud Uberconnected 
 
     
Joris van Heukelom,Digital Development, MakerStreet    
   

IAB 20 JAAR WORDT MEDE MOGELIJK GEMAAKT DOOR:

Ontwerp zonder titel 25

 

 

 

Delen via

Sponsoren van IAB Nederland