Taskforce Digital Audio

Er gebeurt veel in de wereld van Digital Audio en we staan nu nog maar aan het begin. Uit het onderzoek van IAB Europe blijkt dat door podcasts, muziekstreamingsdiensten en digitale radio de digitale Ad Spend in 2023 in Europa rond de 1.3 miljard zal liggen. Deze groei zien we ook terug in de totale mediatijd, want wat blijkt 43% van de tijd besteden wij aan luisteren, of te wel audio.

Opnieuw zien we hier een traditioneel kanaal dat groei laat zien door te gaan digitaliseren. Twee jaar geleden zagen we dezelfde ontwikkelingen bij het medium DOOH waardoor we weten dat bij digitalisering van een kanaal er verschillende vragen ontstaan in de markt. Dit is dan ook de reden dat we dit jaar (2020) met een taskforce Digital Audio zijn gestart, om samen met de markt de vragen op te pakken.


Edwin Koeners

Taskforce voorzitter Digital Audio

Edwin Koeners is werkzaam als Sales Manager Digital Audio bij Talpa Network Media Solutions en is een echte Radio/Audio liefhebber. Edwin heeft afgelopen jaren diverse functies gehad bij OMS, 538 Groep en enkele mediabureaus. Edwin heeft met enkele collega’s aan de wieg gestaan met de opstart van Digital Audio binnen Talpa Media Solutions. Edwin is er van overtuigd dat de nieuwe Digital Audio Taskforce een bijdrage gaat leveren aan de verdere groei van Digital Audio en Audio in het algemeen.



Taskforce Digital Audio leden



Uitgelicht

iab PA20 banner NL 300x250


Deelname aan de taskforce

Als lid van IAB Nederland kun je actief deelnemen aan onze taskforces en zo jouw unieke visie geven op marketing innovatie.

IAB Nederland reguleert en verdedigt de belangen van de sector via standaarden & richtlijnen en gedragscodes.


Aanmelden voor de nieuwsbrief

Meld je hier aan voor de IAB Nederland mailings en nieuwsbrief. 



Upcoming Digital Audio Events

Momenteel heeft deze taskforce geen gerelateerde events.
Meld je aan voor de nieuwsbrief als je op de hoogte gehouden wilt worden van aankomende events.

Versturen