Bestuur


Nathalie Peters
Head of Digital Transformation bij IPG MediaBrands Nederland, in januari 2014 toegetreden tot het IAB bestuur en sinds april 2015 voorzitter van dit bestuur.

Nathalie haar passie is het (door)ontwikkelen van nieuwe digitale- initiatieven en -bedrijven. Ze richtte Ogilvy Interactive op bij OgilvyOne en bouwde mee aan de start van Tribal DDB. In 2005 maakte Nathalie de stap naar mediabureau IPG MediaBrands. Als Managing Director initieerde Nathalie de digitale bureaus: digilogue, Reprise Media (thans geïntegreerd in Traffic4u), Cadreon (RTB) en Spring Creek (Social). Vanuit haar functie als Head of Digital Transformation bepaalt ze nu de digitale koers van de groep en bewaakt ze de implementatie. Sinds april 2015 is ze voorzitter van het IAB, de branchevereniging voor digital advertising en marketing innovatie. Nathalie zoekt graag de podia op om over de ontwikkeling van het vak te spreken en jureert ook in diverse Nederlandse vakjury’s.


Lauren van der Heijden
Directeur Corporate Sales bij De Persgroep en vice voorzitter / penningmeester bestuur IAB Nederland.

Lauren is tussen 2011 en 2013 directeur van onze brancheorganisatie geweest. Ook is hij Managing Director geweest bij Miinto één van de RTL Nederland ventures, Vice President bij IAA (International Advertising Association) en bestuurslid bij IAB Europe en de Stichting Reclame Code.
Hij heeft een bachelor degree commerciële economie en verschillende opleidingen op het gebied van Strategisch Sales- en Accountmanagement.


Mascha Driessen
Regional Director Strategic Search Western Europe bij Microsoft

Hiervoor was Mascha gedurende vier jaar Head of YouTube & Branding Solutions Benelux bij Google, twee jaar lang Director of Sales & Operations bij Webads en twee jaar Director of Sales bij Endemol Nederland.

Naast haar huidige functie is Mascha bestuurslid IPAN, zit ze in het bestuur van twee start-ups (RelevancyData en Sqillzer), is ze mentor bij StartUpBootcamp en is ze Lecturer Sponsoring and Media aan de HvA. Ze heeft haar doctoraal behaald aan de Universiteit van Amsterdam.


Walter Kraus
Director bol.com retail media groep

Walter’s carrière volgt geen typisch marketingpad. Bij Unilever kwam hij bij marketing terecht en leerde het vak in de praktijk bij Ola ijs. Vervolgens werkte Walter een aantal jaar bij Boston Consulting Group, voor hij terugging naar marketing bij Philips. Daar werkte hij bij de Divisie huishoudelijke apparaten en als marketingdirecteur in Rusland. In zijn laatste rol was hij als commercieel directeur verantwoordelijk voor de uitrol van de herpositionering van het merk Philips AVENT in Londen. In 2010 kwam Walter terug naar Nederland om als merkadviseur voor zichzelf te beginnen. Als merkadviseur zette hij onder andere het merk Pokon opnieuw neer als ‘de Calvé van het tuincentrum’. Daarna maakte Walter de stap naar bureauzijde, eerst bij Lemz, en vervolgens als strateeg bij story telling bureau Lemon Scented Tea. Via via raakte hij in gesprek met oud BCG collega Margaret Versteden (CCO bol.com) en sinds augustus 2015 is hij als director de bol.com retail Media Groep aan het opzetten (in nauwe samenwerking met de Ahold Delhaize Marketing & Media Groep van Alfred Levi). Deze nieuwste tak van sport binnen bol.com maakt het adverteren op en rond het platform met targetting op shopper data mogelijk.”


Tim Geenen
CEO en oprichter Faktor.

Tim Geenen is de CEO en oprichter van Faktor, een gedecentraliseerd Identity Management platform voor uitgevers, merken en consumenten. Hiervoor vervulde hij leadership rollen bij Bannerconnect (GroupM) en Improve Digital, waar hij verantwoordelijk was voor strategie, innovatie, partnerships en nieuwe initiatieven. Hij was ook de mede-oprichter en voorzitter van de eerste IAB Programmatic taskforce in Europa. Hij kent de digitale media en technologie wereld als geen ander en voelt zich comfortabel in zowel het commerciële, operationele, als technische aspect van de industrie.

Tim is een fervent supporter van innovatie en educatie. Hij inspireert graag anderen en spreekt regelmatig op evenementen in Nederland en daarbuiten. Hij was ook betrokken als mentor bij StartupBootcamp, een accelerator voor startups.


Rutger Ruit
Agency partnerships leader Google.

Rutger begon zijn digitale carrière net voor de millennium-bug. Toen het online vak een mix van webdesign, web-development-, analytics en advertising was. Allemaal van middelmatige kwaliteit.  

In 2007 werkte Rutger bij KPN als een van de eerste online marketeers, waarna hij bij mediabureau MEC (nu Wavemaker) de propositie voor digitaal vooruitstrevende klanten uitbouwde als performance & trading director. In 2013 maakte hij de switch naar Bannerconnect, waar hij naast zijn rol als director operations, programmatic buying units lanceerde in 12 landen.

Twee jaar geleden begon Rutger bij Google Marketing Platform om een internationaal team van specialisten voor geavanceerde klanten op te zetten. Recent maakte hij de overstap naar het management team van Google Nederland, waar hij verantwoordelijk is voor agency partnerships.