Wisseling van rollen binnen bestuur IAB Nederland

2 minuten leestijd (309 woorden)
Nathalie Peters is tijdens de jaarlijkse algemene ledenvergadering door het voltallige IAB bestuur voorgedragen als nieuwe voorzitter van het IAB.  Ze neemt het stokje over van Joris van Heukelom, die deze rol de afgelopen vier jaar vervulde. Van Heukelom blijft als bestuurslid actief met een focus op innovatie binnen het digitale marketingvak. Met Nathalie als voorzitter zal IAB Nederland verder werken aan de verankering van het IAB binnen het ecosysteem en het laten groeien van de digitale media- en marketingindustrie.

Nathalie Peters is al enige tijd IAB-bestuurslid en vanuit die positie heeft zij de activiteiten van het IAB gevolgd en zowel de andere bestuursleden als het bureau goed leren kennen. “Het stokje overnemen van Joris zag ik aanvankelijk als een onmogelijke taak. Onder zijn leiding heeft het IAB enorme stappen gezet. Samen hebben we de ambitie voor de komende jaren gedefinieerd, en het lijkt mij een prachtige uitdaging om deze als nieuwe voorzitter te dragen. Een rol die naadloos aansluit bij mijn ervaring en dagelijkse werkzaamheden.”.  Nathalie zal vanaf 6 april formeel voorzitter worden.

Joris van Heukelom kan terugkijken op vier vruchtbare jaren, waarbij in 2012 de grote sprong werd gemaakt waardoor Digital zowel televisie- als printreclame in volume inhaalde. Ook de doorbraak van mobile marketing heeft IAB Nederland in deze periode van dichtbij meegemaakt en gestimuleerd. De totale markt bedraagt heden 1,4 miljard euro in Nederland.

Van Heukelom “Het was een groot plezier om dit te mogen doen en mijn gevoel zegt dat het nog beter wordt. Met het doorgeven van de voorzittershamer kan ik me weer vol storten op hetgeen waar mijn grootse passie ligt. Innovatie binnen het vak en het neerzetten van de nieuwe scope van het IAB. Met Nathalie als nieuwe voorzitter leggen we de hamer in de hand van een getalenteerde professional met enorme kennis van het vak, een geweldig netwerk en heldere visie.”.