Vacature: Manager Digital Advertising & Marketing Innovatie.

4 minuten leestijd (751 woorden)
Op zoek naar een inhoudelijk uitdagende baan in het hart van Digitale Media, Marketing en Communicatie? Ben je een inhoudelijke sparringpartner op niveau, nieuwsgierig en gedreven om het verschil te maken? Dan zijn wij bij IAB Nederland op zoek naar jou!

IAB Nederland is dé onafhankelijke branchevereniging voor digital advertising en marketinginnovatie. Aan de ruim 200 adverteerders, mediabureaus, publishers, technologieleveranciers en creatieve bureaus die bij ons zijn aangesloten, bieden wij inzicht, kennis en een netwerk. Dit doen we door samen met hen ontwikkelingen en trends in de markt te duiden, kennis te delen en waar mogelijk standaardisering mede te bepalen of te beïnvloeden.
De Kennismanager is samen met de Directeur binnen het IAB verantwoordelijk voor de inhoudelijke activiteiten die het IAB naar de markt brengt en de kwaliteit hiervan. Deze inhoudelijke activiteiten omvatten de diverse onderzoeken welke in opdracht van het IAB worden uitgevoerd en de output van onze 7 Taskforces waarin vak professionals actief samenwerking rondom specifieke onderwerpen. Deze Taskforces vormen het kloppend hart van IAB Nederland. 

De IAB onderzoeken en output vanuit de Taskforces worden zeer gewaardeerd door onze leden. De inhoudelijke kwaliteit is dan ook een belangrijk speerpunt. Je werkt in deze functie nauw samen met de taskforce voorzitters voor het creëren en delen van inhoudelijk sterke content. Samen met deze Taskforces produceer je whitepapers, handboeken, kennissessies, podcasts en/of frameworks. Allen van uitmuntende kwaliteit en spot-on waar de IAB achterban behoefte aan heeft. 

De Taskforces zijn de specialisten op hun deelgebied, jij bent een strategisch generalist die weet wat er in de markt speelt, de juiste vragen stelt en mensen op inhoud met elkaar kan verbinden én inspireren. Jij voegt met jouw kennis en ervaring een extra dimensie toe door de Taskforces inhoudelijk uit te dagen, te ondersteunen en samen met hen er voor zorg te dragen dat de output van hoogstaande kwaliteit is. Ditzelfde geldt voor de IAB onderzoeken en de 2 werkgroepen welke we samen met de bvA hebben opgericht, dit betreft de Privacy en ROAS werkgroep.

Je bent nieuwsgierig van aard en goed op de hoogte van de ontwikkelingen in de markt, vanuit je ervaring, je netwerk en het lezen van vakliteratuur, blogs en onderzoeken. Hierdoor ben je ook in staat om nieuwe trends in de markt te identificeren welke we vanuit de Taskforces of het IAB Bureau kunnen oppakken. 

Wat wij zoeken? Een sterk inhoudelijk professional met een brede kennis van digitale media, communicatie werking en digitale trends. Je bent een sparringpartner op niveau voor zowel specialisten als generalisten en kunt hierin ook de juiste vertaling maken. Je bent nieuwsgierig en goed op de hoogte van de ontwikkelingen in de markt. Zo ken je de behoeftes vanuit de verschillende hoeken van het ecosysteem en waar we als industrie nog uitdagingen ondervinden. Uitdagingen welke jij met beide handen aanpakt om vanuit de inhoud het ecosysteem verder te brengen. 

Wat ga je o.a. doen?

  • Samen met de Taskforce voorzitters draag je zorg voor de inhoudelijke diepgang en kwaliteit van de output.
  • Gezamenlijk waarborg je ook een goede voortgang en tijdige oplevering van de projecten.
  • Begeleiden van de IAB onderzoeken en ook hier zorgdragen voor de juiste diepgang, innovatie en tijdige oplevering. Dit omvat o.a. het jaarlijkse IAB Ad Spend onderzoek.
  • Het signaleren van nieuwe inhoudelijke behoeftes in de markt, trends of mogelijke onderzoeken
  • Bezoeken van onze eigen IAB events én partner events.
  • Inhoudelijke feedback op onze events analyseren en gezamenlijk optimalisaties doorvoeren.
  • Voor het gehele IAB team geldt dat iedereen goed contact onderhoudt met onze leden en partners.

​Wat is vereist? 

  • Sterke digital professional.
  • Brede strategische kennis van digitale media, bij voorkeur opgedaan vanuit meerdere hoeken in het ecosysteem.
  • Analytisch, strategisch, bruggenbouwer, doortastend.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring.
  • Sterke communicatieve en sociale vaardigheden.
  • Je werkt gestructureerd en zelfstandig.
  • Vloeiend in Nederlands en Engels.

Wat krijg je? ​

  • Dynamisch werkveld waarbij je samenwerkt met alle grote partijen op het gebied van digitale media & marketing.
  • Unieke mogelijkheden om je in de breedte van digitale marketing verder te ontwikkelen.
  • Vrijheid om jouw functie vorm te geven.
  • Mogelijkheid om met veel digitale professionals te werken en een groot netwerk op te bouwen.
  • Interne- en externe trainingen, waardoor je de ruimte krijgt om jezelf en je skills te ontwikkelen.
  • Een fulltime dienstverband.
  • En een gezellig team!

Interesse? Stuur je motivatie en CV naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. ov.v. vacature Manager Digital Advertising & Marketing Innovatie.