Digital Advertising Alliance trekt zich terug uit het Do-Not-Track overleg

1 minuten leestijd (222 woorden)
De adverteerders verenigd in de DAA, de Digital Advertising Alliance in de US, trekken zich terug uit de discussie over de Do-Not-Track standaarden die browsermakers nog altijd willen implementeren. De discussie is al een lange tijd gaande en partijen kunnen het niet eens worden met elkaar.

Het World Wide Web Consortium (W3C) is de organisatie die de coördinatie van de discussie op zich heeft genomen. Betrokken partijen in de W3C zijn browser makers, privacy advocaten en adverteerders. De standaarden die in diverse browsers verwerkt zouden worden, bieden de internetgebruikers de mogelijkheid om niet gevolgd te worden op het web voor advertentiedoeleinden. Helaas is het de partijen in de afgelopen twee jaar niet gelukt tot een consensus te komen, het ziet er vooralsnog niet naar uit dat daar snel verandering in zal komen.

Om die redenen heeft DAA directeur Lou Mastria via een brief aan de W3C laten weten niet langer betrokken te willen zijn in de discussie. Jeff Jaffe, de directeur van de W3C, heeft laten weten de discussie niet te laten vallen en hoopt dat DAA zich in een later stadium weer zal aansluiten.

De DAA is de overkoepelende organisatie van heel wat adverteerdersclubs, waaronder het Interactive Advertising Bureau. Sommige van deze organisaties, zoals het IAB hebben laten weten nog wel verder te willen overleggen.

Voor meer informatie klink hier.