Terugblik IAB Nederland Q1 2020

2 minuten leestijd (383 woorden)

Alle hoogtepunten op een rij

Vorig jaar sloten we het jaar af met een infographic waarin we alle hoogtepunten van 2019 voor onze leden samenvatten. Dit jaar willen we nog net iets meer stilstaan bij alle hoogtepunten, want wat krijgen we als branche mét elkaar veel voor elkaar! Daarom per kwartaal een infographic.

Een terugblik op Q1 van 2020 

We begonnen dit jaar feestelijk met een toast op een succesvol 2020 tijdens onze nieuwjaarsborrel. Onze oud-voorzitster Nathalie Peters gaf tijdens deze borrel een speech met daarin haar terug- en vooruitblik. Eind januari namen de taskforcevoorzitters jullie mee in de marketingtrends voor dit jaar. 

Februari begonnen we met het grootste searchevenement van het jaar dat we samen met de DDMA organiseren, namelijk Friends of Search. Opnieuw een succesvol evenement waarbij we maar liefst 700 mensen in de Kromhouthal mochten ontvangen. Daarnaast publiceerden de werkgroep ROAS het ROAS-handboek en schreven we een samenvatting op Marketingfacts. Een week later bracht de taskforce Online Video het online-videohandboek 2.0 uit die een helder overzicht van alle (nieuwe) technische, operationele en commerciële aspecten van de online-video-industrie biedt. Ook organiseerde de taskforce Content samen met Online Video het succesvolle TikTok-evenement. Ook hierover hebben we een blog geschreven met de belangrijkste learnings. 

De maand maart begon met het Programmatic Trend-evenement en het persbericht dat de inzendingen voor de Programmatic Awards weer geopend zijn. Tijdens de Algemene Leden Vergadering op 10 maart namen we afscheid van de oud-bestuursleden Laurens van der Heijden, Mascha Driessen en voorzitter Nathalie Peters, maar we verwelkomde Saskia Wagenmakers als nieuwe voorzitter en ook de vijf nieuwe bestuursleden werden goedgekeurd. Ook werd met de komst van Saskia een nieuwe taskforce bekend gemaakt, namelijk de taskforce E-Commerce

Een week na de ALV werd door de overheid bekend gemaakt dat we zo veel mogelijk thuis moesten werken. We hebben het al op verschillende kanalen meerdere keren gezegd, maar we leven nu op dit moment met elkaar in een bizarre tijd! Vanuit IAB Nederland zullen we je blijven ondersteunen en inspireren. Wij zetten ons zo flexibel mogelijk in. 

Veel van onze evenementen worden omgezet naar een webinar, waardoor we jullie de komende tijd nog steeds kunnen blijven infomeren en inspireren. 
Mocht je nog niet ingeschreven staan op onze nieuwsbrief óf onze sociale kanalen nog niet volgen; LinkedIn, Facebook en Twitter, doe dit dan. Hierop delen we met jou relevante content.