Taskforce Mobile verbetert Mobile Advertising Standaarden

1 minuten leestijd (157 woorden)
In de exploderende markt die mobile advertising heet, groeit de vraag naar standaardisatie en hanteerbare guidelines waarmee de laatste ontwikkelingen op de voet gevolgd kunnen worden.
De taskforce Mobile van IAB Nederland speelde hier in november 2012 al op in door middel van de publicatie van Mobile Advertising Standaarden.

Om de ver- en inkoop van mobile advertising te vergemakkelijken en alle partijen van de juiste en begrijpelijke informatie te voorzien, is ervoor gekozen om het document aan te passen: zo worden nu internationaal gezien acceptabele benamingen gebruikt en zijn er mobile video specificaties toegevoegd. Deze standaarden passen ook perfect bij de IAB Display Advertising standaarden.

De standaarden zijn toepasbaar voor zowel mobile web als in- app campagnes en bevatten display en rich media specificaties. IAB nederland heeft ervoor gekozen om in dit document de meest voorkomende en door elke bij IAB aangesloten exploitant ondersteunde advertentie posities te benoemen.

Het vernieuwde Mobile Advertising Standaarden document vind je hieronder.