Students Got Talent

1 minuten leestijd (243 woorden)
Op 6 en 7 november vond de allereerste 24 uur van second screen wedstrijd plaats. Als site event van de 24 uur van de reclame zijn vier teams bestaande uit developers, creatieven en strategen de uitdaging aangegaan om in 24 uur een second screen applicatie te ontwikkelen. Deze opdracht voerden zij uit in de Beurs van Berlage waar zij 24 uur opgesloten zaten in de Dreamspark room (een glazen kooi).

De briefing was als volgt:

Bedenk en ontwikkel een second screen applicatie voor het tv-format Holland’s got Talent. Ontwikkel deze applicatie primair om de ervaring voor de kijker voor, tijdens en/of na het uitzendmoment te verrijken. Daarnaast werd er gevraagd om voor een potentieel sponsor van het programma een logische en krachtige doorvertaling te maken vanuit de second screen applicatie.

Na 24 uur achter elkaar te hebben doorgewerkt mochten de 4 teams hun oplossing presenteren aan een deskundige jury bestaande uit onder andere leden van de IAB Taskforce second screen, Microsoft en RTL. De jury was zeer onder de indruk van de kwaliteit van second screen apps en koos uiteindelijk het winnende team, bestaande uit Vincent Huijbers, Barry Bol, Alain Kossen en Loran Gailliaert. Zij hebben gewonnen, omdat zij de essentie van het programma Holland Got's Talent op een eenvoudige en aansprekende wijze hebben weten te vertalen naar een indrukwekkende demo met live feedback in de audities en de live shows.

Bekijk hieronder een compilatievideo van de 24 uur van Second Screen.

https://www.youtube.com/watch?v=C8gqba1Yld4