SEO voor mobiele websites

1 minuten leestijd (168 woorden)
Elk jaar besteden mensen meer tijd op het internet via hun smartphone en/of tablet. De user experience op mobiel is nog verre van goed op het merendeel van de website. Het is dan ook niet zo vreemd dat Google via het officiële Google Webmaster Central blog heeft aangekondigd dat per 21 april 2015 ‘mobielvriendelijkheid’ een ranking factor gaat worden. Met andere woorden: websites die geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten, krijgen van Google in de mobiele zoekresultaten voorkeur boven websites die geen goede gebruikerservaring bieden.

Er zijn echter veel websites die nog geen rekening houden met verschillende schermformaten en laadtijden. Dit zal ervoor zorgen dat zij vanaf 21 april moeilijker vindbaar zullen zijn binnen de mobiele organische resultaten. Speciaal voor deze organisaties geeft onze taskforce Search in onderstaande download praktische tips waarmee zij hun websites SEO-mobileproof kunnen maken.

De missie van onze taskforce Search is het bevorderen van de kennis, transparantie en innovatie in de Nederlandse markt voor zoekmachinemarketing. Hieronder vallen zowel zoekmachine-optimalisatie (SEO) als het adverteren in zoekmachines (SEA).