SEA- en SEO-brancheonderzoek

3 minuten leestijd (646 woorden)
De internationale onderzoeken over de trends binnen zoekmachines, SEA en SEO met betrekking tot de ontwikkeling Click Through Rates, Spends, CPS en meer zijn bekend en worden vaak uitgevoerd. De onderzoeken die nu worden uitgevoerd zijn natuurlijk voor iedereen van toegevoegde waarde, een soortgelijk onderzoek is alleen nog nooit uitgevoerd gericht op de Nederlandse markt en al helemaal niet verdeeld over de verschillende branches in Nederland.

De Taskforce Search gaat dit onderzoek opzetten. Mede om de betrouwbaarheid en anonimiteit te waarborgen wordt dit onderzoek uitgevoerd in samenwerking met Deloitte.
De branches waar dit onderzoek voor wordt uitgevoerd zijn:

- Travel -Hotels, -Pakketreizen, en Vliegtickets.
- Retail -Electrionica, -Fashion, -Home & Garden, en Boeken & Media.
- Telcos – internet en telecom.
- Finance – Autoverzekeringsproducten, - Zorgverzekeringsproducten, - Overige verzekeringsproducten, - geld lenen en hypotheken.

Het doel van het onderzoek is om een goed beeld te krijgen hoe SEO CTR’s zich in Nederland ontwikkelen in een hoop competitieve branches en hoe de rol van SEO verschuift ten opzichte van SEA. Waar ook naar wordt gekeken, is hoe de CPC prijzen en uitgaven zich ontwikkelen per branche.
De resultaten van het onderzoek worden in het voorjaar van 2015 gepubliceerd. We houden jullie via de site natuurlijk op de hoogte!

Wil je deelnemen aan dit onderzoek dan is dat natuurlijk mogelijk. Een vereiste is dan dat je actief bent binnen een (of meerdere) van de gevraagde branches. Aanmelden is mogelijk tot vrijdag 30 januari bij IAB Taskforce Search (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) door antwoord te geven op de volgende vragen;
  • Naam:
  • Bedrijf:
  • Emailadres:
  • Telefoonnummer:
  • Branche(s) waarvoor je data kunt aanleveren:
  • Wil wel/niet dat eigen naam en wel/niet dat naam van organisatie in onderzoek genoemd wordt
Na aanmelding ontvang je van Deloitte Nederland een link naar de beveiligde omgeving van Deloitte waar de data aangeleverd kan worden en een instructie hoe de data kan worden verzameld in Google AdWords en Google Webmaster Tools. Deze instructie is zo opgesteld dat het je maximaal 10 minuten kost en zelfs iemand zonder online kennis deze zou kunnen uitvoeren.

Mochten jullie vragen of opmerkingen hebben bij het onderzoek, dan kun jullie contact opnemen met IAB Taskforce Search (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of Kim van Houtrijve - IAB Nederland (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Mochten jullie nog vragen hebben over de datalevering aan Deloitte of hoe Deloitte met de data omgaat, dan kunnen jullie contact opnemen met Jorrit Sloot - Deloitte Nederland (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).