Programmatic display advertising-aandeel Europa stijgt naar 70,5%

1 minuten leestijd (113 woorden)

Tijdens dmexco 2015 heeft IAB Europe laten weten dat het totale programmatic display advertising-aandeel in Europa is gestegen met 70,5%: van €2.14 miljard in 2013 naar €3.65 miljard in 2014.

Dit jaar zijn de  programmatic mobile- en programmatic video- cijfers voor het eerst gestegen.
Programmatic mobile advertising is gegroeid met 240%: naar €552 miljoen in 2014 van €230 miljoen in 2013. Hiermee vertegenwoordigt programmatic mobile advertising 27,3% van de mobiele display markt.

Programmatic video  advertising is gegroeid met 176%: naar €205 miljoen in 2014 van €76 miljoen 2013. Hiermee vertegenwoordigt programmatic video advertising 12,1% van de online video markt.
De programmatic desktop display is €2.9 miljard waard.

Download hieronder het hele programmatic-rapport.

IAB Europe_webinar

[purchase_link id="8647" style="" color="" text="Kopen"]