Programmatic Awards omgezet naar het nieuwe digitale normaal

1 minuten leestijd (299 woorden)

​Cases en talenten kunnen gratis worden aangemeld tot 5 juni

Amsterdam, 30 april 2020 – De vierde editie van de Programmatic Awards wordt een historische. IAB Nederland, de branchevereniging voor digital advertising en marketinginnovatie, maakt vandaag bekend dat de uitreiking van de Programmatic Awards wordt omgezet naar het nieuwe digitale normaal. Ook haalt de organisatie financiële drempels weg: drie gratis cases en talenten in de acht verschillende categorieën kunnen tot 5 juni 2020, via programmaticawards.com worden aangemeld.

Programmatic Awards: digitaal, vooruitstrevend en flexibel
Wendy Pouw, directeur IAB Nederland: "Het coronavirus houdt de gehele wereld in de greep.
Ook onze industrie staat voor een opgave van enorme omvang. Desalniettemin is er ook veel om trots op te zijn. En juist dat, trots zijn op en het vieren van ons vak en de talenten, is waar de uitreiking van de Programmatic Awards voor staat. Dat is ook de reden dat we er in deze tijd voor kiezen om het grootste feest dat de Nederlandse programmatic-advertisingindustrie kent wel door te laten gaan. We maken van de nood een deugd en grijpen deze situatie aan om de Programmatic Awards digitaal vorm te geven. Een opzet die ook naadloos aansluit bij onze industrie: digitaal, vooruitstrevend en flexibel. Deze vierde editie wordt de meest spectaculaire ooit."

Uitreiking vindt plaats op 3 september
De precieze vorm van de digitale Programmatic Awards zal op een later tijdstip bekend worden gemaakt. In de tussentijd kan de industrie tot 5 juni 2020 per organisatie in totaal drie gratis cases en talenten in de acht verschillende categorieën via programmaticawards.com indienen. Bij meer dan drie cases geldt het reguliere tarief. Na 5 juni zal de vakjury zich over de inzendingen buigen en de shortlist samenstellen, zodat vanaf eind juni ook het publiek zijn stem kan uitbrengen. De uiteindelijke winnaars worden donderdag 3 september bekendgemaakt.