Programmatic Awards 2020: inzending geopend

2 minuten leestijd (415 woorden)

Wie maakt het verschil in de programmatic advertising industrie?

Vanaf vandaag is het mogelijk om programmatic advertising cases en de namen van aanstormende talenten in te zenden voor de Programmatic Awards 2020. Bureaus, adverteerders, trading desks, exploitanten en ad-techpartijen die het verschil maken in de online-advertisingindustrie maken kans op een van de acht titels die dit jaar voor de vierde keer op rij worden uitgereikt.

Inzenden kan tot 17 april 2020 via programmaticawards.com. Na die datum zal de vakjury zich over de inzendingen buigen en de shortlist samenstellen, zodat vanaf half mei ook het publiek zijn stem kan uitbrengen voor de Talent Awards. De uiteindelijke winnaars ontvangen donderdag 11 juni hun award op het grootste feest dat de Nederlandse programmatic industrie kent.

Een begrip in de programmatic industrie 

De Programmatic Awards zijn in de afgelopen vier jaar uitgegroeid tot een begrip in de online- advertising industrie. Zo is de Award Show ieder jaar in no time uitverkocht en het aantal inzendingen blijft stijgen. Sabrina Schmidt, voorzitter van de IAB Nederland Taskforce Programmatic,: "De Programmatic Awards gaan over het belichten en waarderen van programmatic talent, innovatie, creativiteit en oplossingen. Als taskforce zijn we er trots op dat de prijzen inmiddels een begrip in de markt zijn geworden. Gezien de voortdurend veranderende dynamiek en functies is het immers ons doel als taskforce om verbeteringen, innovaties en relevantie te stimuleren, waarbij we rekening houden met marktontwikkelingen en feedback. We hopen dat de branche zich gemotiveerd en ook geïnspireerd voelt om haar successen te delen om zo samen marktgerichtheid te creëren en de lat voor de toekomst nog hoger te leggen." 

Na de vakjury is het de beurt aan het publiek
De vakjury, met daarin vertegenwoordigers van Google, ING, Greenhouse,OMD, Newcraft, Xandr, Sanoma, Merkle Inc. en Friesland Campina, zal half mei per categorie de shortlist en genomineerden bekendmaken. Net als voorgaande jaren zal na die datum aan de branche worden gevraagd als publieksjury op te treden en een stem uit te brengen op de genomineerde talenten.


De categorieën van 2020 zijn: 

Campaign Awards
  • Performance / Activation
  • Branding / Awareness
  • Innovating format or Channel (nieuw)
  • Full Funnel

Talent Awards

  • Campaign Manager
  • Rising Star
  • Sales Evangelist 


Solutions Award

  • Tech or Measurement

Informatie en deelname aan de Programmatic Awards 2020

Alle informatie en de inzendingsformulieren zijn te vinden op www.programmaticawards.com 

Tickets zijn nu te koop
Wil je de Award Show bijwonen? Koop dan, om teleurstelling te voorkomen, nu alvast je ticket. De organisatie verwacht dat ook dit jaar de kaarten in no time zullen zijn uitverkocht. Tickets zijn inclusief Award Show, open bar en afterparty.