Sprekers - Marketplaces: ontwikkeling van retail als mediakanaal

4 minuten leestijd (730 woorden)

De Nederlandse consument besteedde in de eerste helft van 2019 online 12,5 miljard aan producten en diensten. Een groei van 9% ten opzichte van het eerste half jaar van 2019. Naar verwachting komen de totale online consumentenbestedingen voor heel 2019 uit op 25,9 miljard. Door de groei in de online bestedingen zien we zowel de behoefte als het gedrag van de consument veranderen. Deze veranderingen zien we terug in het medialandschap. Retailers hebben steeds meer beschikking over data en bewegen zich in de richting van publisher.

Op 29 oktober nemen we jullie mee in de ontwikkeling die wij in de markt zien. Wat gebeurt er op dit moment, welke verschuivingen zijn er zichtbaar, waar zijn de verschillende spelers in het medialandschap mee bezig en welke impact is er zichtbaar?

Tijd  29 oktober | inloop 15.00 - start 15.30 - 18.00 uur 
​Locatie 
Tolhuistuin, IJpromenade 2,1031 KT, Amsterdam
​Tickets
Bestel hier je ticket

Programma 

​15.00 uur  ​Inloop en registratie
​15.30 uur ​Opening door moderator Walter Kraus
​15.40 uur​Interview op podium tussen Walter Kraus, Leon Bultman en Bart Sikkema van Mediaxplain 
​15.50 uur Justin Sandee
Head of Retail Media Management, bol.com
​16.25 uur Anouck van Rietschoten
Lead marketplace specialist, Maze-One
​17:00 uur Sabrina Schmidt
Taskforce voorzitter Programmatic, Senior Market Director BENELUX & Global Partnerships bij Xandr
​17.10 uur Justus Wever
Performance Marketing Director at Reprise Digital - IPG Mediabrands
​17.20 uur Mendel Looije
Co-Founder/ CEO, OutMoove 

Sprekers

​Moderator
Walter Kraus

Managing Director Retail Media as a Service bij Summit - Changemakers in Online Retail



Anouck van Rietschoten
Lead marketplace specialist, Maze-One

Vanaf de oprichting van Maze-One is Anouck werkzaam al lead marketplaces specialist. Ze is gespecialiseerd in verkopen op marketplaces (met name Amazon) binnen diverse branches voor grote merken. Daarnaast heeft ze ruim 5 jaar ervaring in e-commerce.

​Verkoop op Amazon
Amazons groei in de westerse wereld lijkt onstuitbaar en met de groeiende invloed van Amazon op Nederland zijn veel merken benieuwd wat dit voor kansen en bedreigingen voor hen inhoudt. Maze-One is een bedrijf die hier in gespecialiseerd is en Anouck zal in deze sessie haar ervaring delen omtrent content, merkbescherming, fulfilment en advertising op dit platform.

Justin Sandee
Head of Retail Media Management, bol.com

Justin Sandee is Head of Retail Media Management bij Bol.com Retail Media Groep. Met meer dan tien jaar ervaring in digitale media is hij samen met de snel ontwikkelende digitale branche meegegroeid. Rode draad in zijn carrière is het bouwen aan de digitale transformatie van zowel traditionele als digitale publishers, adverteerders en bedrijven in e-commerce. Naast commerciële verantwoordelijkheid behoren ook online marketing, product development en mediamanagement tot zijn specialisaties.

De rol van advertising binnen Retail Tech Platform bol.com
Ook e-commerce transformeert naar een platform wereld. De business modellen veranderen hier noodzakelijkerwijs in mee. Een van de pijlers binnen deze nieuwe modellen is advertising, omdat platformen immers de plek vormen waar de consument zit. Vanuit bol.com hebben we al onze eerste stappen gezet in de advertising markt, maar een ding is zeker dat we dit niet alleen kunnen. Samen met alle partijen (adverteerders, mediabureaus, creatief bureaus, tech leveranciers etc.) omarmen we de nieuwe realiteit en zullen we deze verder moeten ontwikkelen en vormgeven.

Mendel Looije
Co-Founder/ CEO, OutMoove 

Acht jaar geleden is Mendel met Mark van de Crommert begonnen met Mediasynced (doormeten TV en radio effecten) en nu sinds 3 jaar is hij ook bezig met OutMoove (DSP met 100% focus op DOOH).

Digital out-of-home en retail, wat speelt er allemaal?
Wat gebeurd er nu en staat er te gebeuren binnen de retail met digital out-of-home. Wie is de exploitant, hoe wordt er ingekocht en met welke data?

Justus Wever
Performance Marketing Director at Reprise Digital - IPG Mediabrands

De impact en staat van marketplaces binnen search

Marketplaces zijn een hot topic binnen het search landschap. Wat is de huidige staat van de marketplaces in Nederland en welke impact heeft dit op Search advertising?

Sabrina Schmidt
Taskforce voorzitter Programmatic, Senior Market Director BENELUX & Global Partnerships bij Xandr

Sabrina is een expert in de media-industrie en heeft in verschillende delen van het advertentie-ecosysteem gewerkt en beschikt over sterke strategische, commerciële en technische vaardigheden. 2016 trad ze toe tot AppNexus als Senior Market Director BENLUX & Global Partnerships, is daarnaast de voorzitter van de Nederlandse IAB Programmatic Taskforce

De impact van Retail Media en Retail Data op het Programmatic Ecosysteem
Retail Media-partijen hebben een unieke set consumentengegevens die ze in toenemende mate gebruiken voor hun media-inkoop en nu ook voor het aanbieden van advertenties op hun websites/ webshops aan de publieke markt. We zullen inzichten delen over hoe dit de dynamiek van het programmatische ecosysteem beïnvloedt of verandert.