Presentaties IAB's Grote Data Sessie 20 april 2017

2 minuten leestijd (312 woorden)

Op 20 april 2017 hielden we onze eerste Grote Data Sessie. Hierbij wilden we laten zien hoe je data kan omzetten naar beeld, offline en online data kan combineren, naar data kan kijken door een mediabril en hoe jij jouw data op verschillende manieren kan rapporteren. We sloten de middag af op het Fundaplein met een IAB Connect borrel.

Tijdens deze sessie zagen we presentaties van:

Jurriaan van Gent - Funda

Meer dan 1 miljoen bezoeken per dag en 10 miljoen zoekopdrachten per maand zorgen samen voor zo’n 1 miljard bekeken woningen per jaar. Maar die getallen zeggen meer dan alleen dat Nederlanders graag wegdromen bij mooie huizen. Dataspecialisten van funda zijn aan de gang gegaan met een uniek project: ze verzamelden alle clicks en zoekopdrachten om in kaart te brengen waar funda-bezoekers nou precies van dromen, én hoe dat beeld omgezet kan worden in het ontwerp van een huis: het funda Huis.

 
Ruben Niet - SocialAudience & Ed Kassens – Whooz
@Ruben_Niet @Edkassens

Ruben en Ed vertelden over offline profielen versus online profielen. Hoe worden deze profielen opgebouwd en verzameld, hoe kun de deze profielen tegen elkaar afzetten en welke learnings kan je daar uithalen?

 
 
Erik van Heeswijk - CleverLions
@ErikVH

Erik van Heeswijk liet zien dat het niet om kanalen maar om verhalen gaat, hoe je je orkestratie op orde krijgt zodat je je doelgroep bereikt. Professionals zouden met een marketing of mediabril naar cijfers moeten kijken, en niet andersom; wat zijn de goede vragen? Hoe stel je de juiste doelstellingen en wat leveren die acties dan op? Van Heeswijk neemt concrete cases door in onderstaande presentatie:

 
Erik van Dorp – Cervino
@evandorp

Erik van Dorp stipte kort de vier belangrijkste uitgangspunten van goed dashboard design aan die hij in de afgelopen 15 jaar met vallen en opstaan heeft ontdekt. Hij wil zijn liefde voor cijfers met jullie delen zodat we samen veel excel leed kunnen voorkomen.