'Ook over data valt te twisten'

1 minuten leestijd (173 woorden)

Kunnen alleen ervaren marketeers een goed idee herkennen? Over deze vraag buigen Marion Koopman en Reinier Steures zich in New Creativity vodcast aflevering 5. 

Klanten zijn veeleisend en willen graag meteen zien hoe iets gaat werken', zegt Marion Koopman, CEO Greenhouse. Zij gaat voor de vijfde aflevering van de IAB - Adformatie vodcast New Creativity in gesprek met Reinier Steures (partner Natwerk) over welke nieuwe eisen aan creaieve concepten en de presentatie daarvan worden gesteld. Steures: 'Creatieven moeten vaker nadenken over hoe het echt gaat werken. De 'hoe dan?' vraag moet je vroeg stellen.'

Koopman: 'Wij werken veel met dynamic creative optimization. Banners die op basis van data die je erin stopt worden gemaakt. In een pitch werkt dat heel goed, omdat een klant meteen kan zien wat het wordt en denkt: ja dat wil ik wel. Ik denk dat de eisen die aan ons worden gesteld wel hoog zijn. Ik zou liever gezamenlijk schetsen; kijken naar de data en samen maken wat je echt nodig hebt.'