Online Ad Spend study 2008 Q2

1 minuten leestijd (141 woorden)
IAB Nederland heeft samen met 20 internetexploitanten en Nielsen Media Research de netto mediabestedingen aan online display advertising over het tweede kwartaal van 2008 in kaart gebracht. Deze netto bestedingen betroffen € 41,8 miljoen, een stijging met 15,7% ten opzichte van Q2 2007.

IAB Nederland heeft samen met 20 internetexploitanten en Nielsen Media Research de netto mediabestedingen aan online display advertising over het tweede kwartaal van 2008 in kaart gebracht. Deze netto bestedingen betroffen € 41,8 miljoen, een stijging met 15,7% ten opzichte van Q2 2007.

Deze omzet is gerealiseerd bij duizenden Nederlandse websites, de grootste online dagbladen, webgidsen en zoekmachines. Deelnemende exploitanten aan deze registratie zijn: RTL Nederland, Adformatie, Funda, WebAds, MSN, Netdirect, Tradedoubler, RealGames, Daisycon, Sanoma Mens Magazine's (via Ilse Media), Veronica (via Adlink), Lycos (via Adlink), Ilse Media, IDG, Wegener Multimedia, Adlink, Testnet, WebRegio, Telegraaf en PCM Uitgevers.