Onderzoek IAB US naar ecosysteem van social media

1 minuten leestijd (164 woorden)
Het landschap van social media is allesbehalve constant, het lijkt alsof het ecosysteem dagelijks verandert. Daarnaast hebben social media een steeds groter wordende invloed op hoe organisaties werken – van customer service en R&D, naar HR en marketing.

IAB US en The Jordan, Edmiston Group Inc (JEGI) hebben de krachten gebundeld in een studie om dit voortdurend bewegende landschap in kaart te brengen. In het onderzoek hebben JEGI en IAB US gekeken naar de relaties tussen gebruikers, merken en de platforms waar het sociale ecosysteem uit bestaat.
Nieuwe afbeelding
In het onderzoek is onder andere de interactie tussen paid, earned en owned media geanalyseerd. Verder wordt in het onderzoek besproken wat het effect is van deze interactie op merken, bijvoorbeeld hoe merken de rol van publisher krijgen. Ook gaat het onderzoek in op het plannen en analyseren van social media-campagnes. Het laat zien hoe organisaties kunnen meten hoe bestedingen aan paid social media van invloed zijn op de waarde van hun owned en earned social media.