Onderzoek economische omvang internetindustrie V.S.

1 minuten leestijd (196 woorden)
In samenwerking met Harvard Business School heeft IAB U.S. onderzoek gedaan naar de Amerikaanse internetindustrie. Het onderzoek geeft onder meer inzicht in de omvang en de economische en sociale voordelen van deze steeds groter wordende industrie.
Ondanks het feit dat het internet begonnen is met een non-commercieel karakter, als een netwerk voor universitaire onderzoekscentra en defensie, is het inmiddels uitgegroeid tot een enorm medium voor marketingactiviteiten.

Uit het onderzoek, genaamd ‘Economic Value of the Advertising-Supported Internet Ecosystem’, komt onder andere naar voren dat tussen 2007 en 2010 weinig verandering was in de totale werkgelegenheid in de V.S. Ondanks dit is het aantal personen dat hun baan te danken heeft aan het internet juist verdubbeld naar 5.1 miljoen. Van deze 5.1 miljoen banen genereert de internetindustrie er indirect 3.1 miljoen in andere sectoren. Ander opvallend element in het onderzoek is dat de banengroei relatief het grootst was (229%) bij kleinere ondernemingen in de hoek van de analyse-tools en consumer support services.

Daarnaast droeg de industrie voor interactieve marketing vorig jaar 530 miljard dollar bij aan de Amerikaanse economie. In 2007 ging het nog om 300 miljard dollar, wat betekent dat ook deze cijfers bijna verdubbeld zijn.