Measuring Multimedia Content in a Web 2.0 World

1 minuten leestijd (214 woorden)

Het gebruik van online video is booming: tijd om na te denken over een meetmodel waarmee je het gebruik van online video als bedrijf kunt monitoren moeten ze hebben gedacht bij Nedstat. Het bedrijf lanceerde in april 2007 Stream Sense. Gisteren publiceerde Nedstat de whitepaper 'Measuring Multimedia Content in a Web 2.0 World‘ (pdf). De auteurs zijn: Eric T. Peterson van Web Analytics Demystified, met als co-auteur Michiel Berger, Chief Innovations van Nedstat.
Uit de management summary: ‘This white paper explores the emerging direct measurement model for multimedia content by examining several common business cases for deploying video and providing a new set of definitions and key performance indicators designed to help companies effectively track their investment in video-based content.'

‘De drie belangrijkste business doelstellingen voor multimedia content op internet zijn het verkopen van advertenties, het promoten van virale marketing en het binden van bezoekers,' zegt Eric Peterson in het persbericht.

Het product (ook wel: ‘the emerging direct measurement model for multimedia content' geheten) dat Nedstat met dit whitepaper aan de man wil brengen is dus Stream Sense. Dit whitepaper moet dus (correct me if I'm wrong) vooral gezien worden als een productillustratie... van een product dat al heel lang op de markt is. Dat hoeft natuurlijk geen afbreuk te doen aan de inhoud.