Kevin Gibbons (BlueGlass) over contentmarketing, Google en SEO

1 minuten leestijd (272 woorden)
Het afgelopen jaar hebben in Nederland veel bedrijven een start gemaakt met contentmarketing. Kevin Gibbons is Managing Director van BlueGlass, een strategy driven digital marketing agency in het Verenigd Koninkrijk. Kevin weet als geen ander op wat voor wijze contentmarketing onderdeel moet zijn van de online strategie. Wij zijn dan ook trots dat hij één van de sprekers is op het Friends of Search congres van 20 februari a.s. In dit interview deelt hij alvast enkele inzichten over contentmarketing, de rol van Google en SEO.

Wat zijn de verschillen in de dienstverlening tussen een online marketingbureau en PR-bureau m.b.t. contentmarketing?
“De grenzen zijn duidelijk aan het vervagen, ook voor ons is er de laatste achttien maanden veel veranderd. Met name de SEO-gerichte aanpak is meer en meer aan verschuiven naar een digitale, PR-gerichte mindset waarin het bouwen van een relatie centraal staat.

Het gaat niet om het aantal mails dat er uit gaat, maar meer over het ontwikkelen van hoogwaardige content. Vervolgens is het de kunst om deze content bij de juiste publishers en contacten in de niche van de klant terecht te laten komen. Maar uiteindelijk is een win-winsituatie de sleutel tot succes, zodat er een toegevoegde waarde voor beide partijen geleverd wordt.

Ondanks deze verschuiving is het belangrijk om te vermelden dat we geen PR-bureaus worden. Ook de PR-industrie heeft een grote verandering doorgemaakt in de laatste twaalf tot achttien maanden en dat is iets wat soms wordt vergeten. Ik zie dit als een punt waar alles samenkomt: waar alle activiteiten meetbaar worden en ze geïntegreerd worden in een multi-channelstrategie en waarvan iedereen de vruchten kan plukken.”

Lees het volledige interview op Emerce.nl