IAB US - Rising Stars significant hogere interactiewaarde

1 minuten leestijd (178 woorden)
In minder dan acht maanden nadat de Rising Stars advertentieformaten zijn toegevoegd aan het nieuwe portfolio van ‘Standard Ad Units’ van IAB, hebben deze nieuwe formaten hun waarde al bewezen. Onderzoek van IAB US en Moat laat zien dat bij vijf van de zes nieuwe formaten - Portrait, Slider, Sidekick, Billboard en Filmstrip- er vaker en langer interactie is tussen de consument en de advertentie dan bij oudere IAB formaten.
Voor het onderzoek naar de impact van de nieuwe formaten hebben IAB US en Moat 4 miljoen reclame-uitingen van onder andere AT&T en Jeep getest, waarbij vijf Rising Stars formaten zijn vergeleken met twee banners uit de eerdere IAB Standaard (300x250 en 728x90 pixels). De uitingen waren te zien op AOL, Forbes, MSN, Viacom en Yahoo!

De belangrijkste bevindingen uit het onderzoek zijn:- Bij consumenten is er een grotere kans op interactie bij de Rising Stars formaten (9,6%) dan bij de twee oudere IAB formaten (3,9%)

- Gebruikers hebben bijna 50% langer interactie met de Rising Stars formaten (5,8 sec.) dan bij de oudere IAB formaten (3,9 sec.)