IAB US publiceert document over SafeFrames

1 minuten leestijd (166 woorden)
De Ad Technology Council van IAB U.S. heeft een document gepubliceerd over SafeFrame 1.0. SafeFrames zijn tools die het mogelijk maken om (rich media) content, bijvoorbeeld advertenties, van een derde partij op een website te plaatsen en te isoleren zodat dat dit geen effect heeft op de code en structuur van die website.
Nu is het nog zo dat ‘externe’ inhoud (advertenties) kan worden getoond op een website doordat deze externe inhoud de data en paginastructuur van de plaatsende website kan lezen en veranderen. De website heeft hier weinig tot geen controle over waardoor het moeilijk is om negatieve effecten op te vangen.

Met het implementeren van SafeFrames kunnen websitehouders door middel van technische protocollen veilig de externe content van bijvoorbeeld adverteerders managen en tegelijk voorkomen dat deze externe bronnen toegang hebben tot gevoelige consumentendata. Ook zorgen SafeFrames ervoor dat adverteerders beter de viewability van campagnes kunnen meten en voorziet het in nieuwe inzichten om campagnes nauwkeuriger te testen.

Het document over SafeFrames kan hieronder worden gedownload.