IAB US - Onderzoek over campagne attributie

1 minuten leestijd (195 woorden)
Campagne attributie,  het meten van de waarde van elk digitaal marketing contact dat heeft bijgedragen aan een gewenste uitkomst, helpt marketeers om beter te begrijpen wat wel of niet werkt. Het is geen verrassing dat steeds meer marketeers campagne attributie gebruiken om tot betere inzichten te komen. In april 2012 is Forrester Consulting in opdracht van IAB US een onderzoek gestart naar de verschillende benaderingen en voordelen van attributie alsmede de uitdagingen die dit voor marketeers en uitgevers biedt.

Belangrijkste uitkomstenUit het onderzoek van Forrester kwamen o.a. de volgende 'key findings':
  • Marketeers die aan campagne attributie doen zijn het over het algemeen eens over de definitie, voordelen en verwachtingen hiervan;
  • 44% van de online marketeers heeft geen processen om om hun efforts op waarde te schatten, zelfs geen rudimentaire attributie zoals 'last-event' of 'last cookie count' zoals dit ook wel wordt genoemd, wat aangeeft dat er ruimte is voor groei van campagne attributie;
  • Weinig marketeers, bureaus of uitgevers zijn voorstander van last-event-attributie, maar het wordt nog steeds veel gebruikt als standaard attributie;
  • Algoritmische attributie modellen winnen aan acceptatie, maar sommige marketeers zijn nog sceptisch;
  • Campagne attributie over verschillende devices brengt een enorme uitdaging met zich mee.