IAB US - Mobiele advertentie-inkomsten zijn meer dan verdubbeld voor het tweede jaar op rij

1 minuten leestijd (189 woorden)
De digitale advertentie-inkomsten van 2012 zijn, volgens het IAB Internet Advertising Revenu Report, gestegen naar een mijlpaal van $36.6 miljard.  Dit aanzienlijke bedrag markeert een stijging van 15% op 2011, dat op zich al een record gevestigd had met $31.7 miljard aan advertentie-inkomsten.

Het rapport over heel 2012, gepubliceerd door IAB US en opgesteld door PwC U.S., onthult bovendien dat de cijfers van Q4 2012 gestegen zijn met 14.9% van $9 miljard (Q4 2011) naar $10.3 miljard (Q4 2012). Deze cijfers van Q4 2012 laten in vergelijking met Q3 2012 een groei van 11.6% zien.

Andere highlights uit het rapport:
  • Voor het tweede jaar op rij bereikt mobiel een groei van driedubbele cijfers. Mobiel beslaat 9% van de totale internet advertentie-inkomsten over 2012;
  • Search inkomsten bedroegen in 2012 $16.9 miljard, dit is 46% van de totale advertentie-inkomsten over 2012;
  • Display gerelateerde advertentie- inkomsten bedroegen in 2012 $12 miljard, dit is 33% van de totale advertentie inkomsten over 2012;
  • Adverteerders vanuit de Retailbranche blijven de grootste categorie wat betreft internet advertentie-uitgaven, dit is goed voor 20% over 2012, gevolgd door de financiële dienstverlening die verantwoordelijk is voor 13% van de jaarinkomsten.
Lees het gehele artikel hier.